ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

توسعه خودروهای برقی و هیبریدی؛ هدف مشترک دایملر آلمان و BAIC چین

اخیرا دایملر و خودروساز دولتی بایک چین توافقنامه ای را مبنی بر گسترش کارخانه های مرسدس بنز در پکن امضا کردند. در مراسم امضای توافقنامه که در برلین با حضور خانم آنگلا مرکل صدر اعظم ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

اخیرا دایملر و خودروساز دولتی بایک چین توافقنامه ای را مبنی بر گسترش کارخانه های مرسدس بنز در پکن امضا کردند.

در مراسم امضای توافقنامه که در برلین با حضور خانم آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و لی که چیانگ نخست وزیر چین برگزار شد، دایملر تعهد داده که خطوط تولید شرکت مشترک Beijing Electric Vehicle Co., Ltd. (موسوم به BJEV) را به منظور ساخت خودروهای دوستدار محیط زیست ارتقا دهد. این خودروها شامل انواع اتومبیل های هیبریدی و کاملا الکتریکی می شوند.

آقای هوبرتوس تروسکا (Hubertus Troska) یکی از اعضای هیئت مدیره دایملر درباره توافق انجام شده گفته:

چین امروز بزرگ ترین بازار خودروهای انرژی جدید (NEV) محسوب می شود و دایملر متعهد شده که در راستای توسعه اتومبیل های الکتریکی در این کشور نقش پر رنگی داشته باشد.

بر اساس این توافقنامه دایملر همچنین موافقت خود را با تملک سهم کمتر از پنجاه درصد شرکت Beijing Electric Vehicle Co., Ltd. اعلام کرده تا روند همکاری ها برای توسعه خودروهای انرژی جدید با سرعت بیشتری ادامه یابد.

البته شرکت دایملر از انتشار هر گونه اطلاعاتی درباره میزان یا ارزش سهم خود امتناع کرده است.

شرکت BJEV در سال 2009 توسط گروه بایک و برخی از سهامداران دیگر به منظور توسعه خودروهای جدید سبز و دوستدار محیط زیست پایه گذاری شد.

تمرکز این شرکت بر روی تحقیق و توسعه، تولید، فروش و خدمات رسانی به اتومبیل های انرژی جدید و اجزای اصلی این دسته از وسایل نقلیه است. تا به این تاریخ، محصولات تولیدی BJEV شامل پنج دسته اصلی از خودروهای الکتریکی می شوند.

بنا بر برخی گزارش ها فولکس واگن نیز در شرف امضای قرارداد با (Anhui Jianghuai Automobile Co (JAC MOTORS مبنی بر تحقیق و توسعه خودروهای الکتریکی در چین است.

آنطور که شواهد و قرائن نشان می دهد، چینی ها برنامه مدونی برای ساخت و توسعه خودروهای برقی و گسترش حمل و نقل سبز در سر دارند؛ به همین جهت آنها به همکاری با کمپانی های بزرگ آلمانی که جزو پیشتازان صنعت خودرو هستند، رو آورده اند.

این همکاری ها یقینا تجارب زیادی را در اختیار چینی ها قرار داده و نتایج آن در سال های آینده به بار خواهند نشست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی