ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

محققان می گویند مصرف مداوم شکلات، خطر ابتلا به آریتمی قلبی را کاهش دهد

اگرچه پزشکان بارها تاکید کرده اند که مصرف شکلات تلخ، تاثیر شایانی بر سلامتی قلب دارد، حالا محققان به یکی دیگر از فواید شکلات پی برده و می گویند که مصرف این خوراکی دوست داشتنی، ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

اگرچه پزشکان بارها تاکید کرده اند که مصرف شکلات تلخ، تاثیر شایانی بر سلامتی قلب دارد، حالا محققان به یکی دیگر از فواید شکلات پی برده و می گویند که مصرف این خوراکی دوست داشتنی، سبب کاهش ریسک ابتلا به آریتمی قلبی و فیبریلاسیون دهلیزی (شایع ترین نوع آریتمی قلبی) می شود.

بنابر گزارشی که در ژورنال Heart به انتشار رسیده، تحقیقات نشان می دهد زنان تنها به مصرف یک وعده شکلات در هفته و مردان به مصرف شش وعده در هفته نیاز دارند تا معجزه شکلات بر آریتمی قلبی را مشاهده کنند. فیبریلاسیون دهلیزی، در حال حاضر 33 میلیون نفر را در سراسر جهان تهدید می کند و سبب افزایش احتمال سکته قلبی، ایست قلبی و یا ابتلا به زوال عقل می شود.

محققان سوابق بیش از 55 هزار بیمار (شامل 26 هزار مرد و 29 هزار زن، بین سن 50 الی 64 سال) را در این آزمایش مورد بررسی قرار داده اند. این افراد، اطلاعات مربوط به مصرف شکلات هفتگی خود را در اختیار محققان گذاشتند و منظور از هر وعده، مصرف 30 گرم شکلات بوده است. علاوه بر این، از شرکت کنندگان خواسته شده که نوع شکلات مصرفی -یعنی شکلات تلخ یا شیری- را اعلام نکنند. ضمناً فاکتورهایی مانند تاریخچه مصرف خوراکی های شیرین و سیگار هم در پروسه تحقیق در نظر گرفته شده است.

نتیجه تحقیقات نشان داد افرادی که مقادیر بیشتری از شکلات را مصرف می کنند، معمولاً کالری بیشتری هم دریافت می کنند و غالباً دانش آموخته تر از سایر افراد هستند. در بازه زمانی 13.5 ساله، بیش از سه هزار پرونده فیبریلاسیون دهلیزی مورد بررسی قرار گرفت و با افزودن فاکتورهای موثر در شکل گیری بیماری های قلبی، نرخ تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی، در افرادی که حداقل یک الی سه وعده شکلات در ماه مصرف می کنند، 10 درصد از افرادی که کمتر از یک وعده در ماه مصرف می کنند پایین تر بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مجوری
    مجوری | ۱۴ خرداد ۱۳۹۶

    دوستانی.که میخونن یخ مارک داخلی خوش شکلات رو که واقعا شکلات تلخ باشه معرفق کنن لطفا؟

مطالب پیشنهادی