ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل نسخه ۱۰.۳ از سیستم عامل دسکتاپ خود را با نام High Sierra معرفی کرد

اپل لحظاتی پیش روی صحنه کنفرانس توسعه دهندگان خود از High Sierra رونمایی کرد، نسخه ۱۰.۳ از سیستم عامل دسکتاپ این شرکت که بر اساس نسخه ی پیشین بنا شده است، همانطور که از نامش ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۱۱

اپل لحظاتی پیش روی صحنه کنفرانس توسعه دهندگان خود از High Sierra رونمایی کرد، نسخه ۱۰.۳ از سیستم عامل دسکتاپ این شرکت که بر اساس نسخه ی پیشین بنا شده است، همانطور که از نامش هم بر می آید.

کرگ فدریگی مدیر ارشد بخش نرم افزاری اپل می گوید این نسخه در پاییز سال جاری به بازار عرضه می شود و در ساخت آن روی بهینه تر کردن قابلیت های موجود تمرکز شده است.

سیستم عامل جدید قابلیت های تازه ای به همراه خواهد داشت که در ادامه به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

سافاری

اپل می گوید سافاری سریع ترین مرورگر اینترنت موجود است و این موضوع قرار است در High Sierra حتی بهتر هم بشود. در این نسخه همچنین شاهد جلوگیری از پخش خودکار ویدیو در وبسایت ها خواهیم بود که می تواند مزاحمت تبلیغات را برای کاربران کاهش دهد.

ویژگی جدید دیگر هم اینکه مرورگر اپل در نسخه ی بعدی می تواند از سابقه ی فعالیت های کاربر و ردگیری آن توسط وبسایت ها به شکل مطمئن تری محافظت کند.

Mail

اپلیکیشن ایمیل اپل در نسخه ی جدید سیستم عامل این شرکت قادر است ایمیل هایی که مراجعه ی بیشتری نیاز دارند را در بخش Top Hits در دسترس شما قرار دهند. در این نسخه همچنین می توانید هنگام نگارش ایمیل صفحه را به دو قسمت تقسیم کنید و نیمی از آن را به اپلیکیشن های دیگر اختصاص دهید.

Photos

کرگ فدریگی می گوید بیشترین بهبودهای انجام گرفته در نسخه ی جدید به اپلیکیشن Photos مربوط می شود. اپل به اپلیکیشن نمایش عکس خود یک نوار جانبی اضافه کرده که در تمام بخش های نرم افزار حضور دارد و علاوه بر آن می توانید با استفاده از منوی کشویی جدید فیلترهایی تعیین کنید تا تنها عکس های مورد نظر شما به نمایش در آیند.

از دیگر بهبودهای انجام گرفته در این نسخه نیز می توان به ابزارهای جدید برای ویرایش عکس، بهبود رابط کاربری اپلیکیشن و امکان انجام ویرایش های پیشرفته و حرفه ای روی تصاویر اشاره کرد.

اپلیکیشن Photos ضمناً حالا می تواند چهره ی کاربران ثبت شده در حافظه ی خود را بین تمام ابزارهای شما همگام سازی یا سینک نماید.

APFS

در این نسخه برای اولین بار شاهد استفاده از سیستم مدیریت فایل جدید اپل به نام APFS هستیم که جای +HFS را می گیرد و البته پیش از این هم در iOS 10.3 مورد استفاده قرار گرفته بود.

h.265

در macOS High Sierra همچنین شاهد مهاجرت از استاندارد فشرده سازی ویدیویی قدیمی h.264 به h.265 هستیم. پشتیبانی از این استاندارد جدید به معنای توانایی پخش فایل هایی است که ضمن حفظ کیفیت، نسبت به نسخه ی قبلی ۴۰ درصد کم حجم تر هستند.

متال ۲ و VR

اپل بالاخره در این نسخه روی بهبود عملکرد گرافیکی سیستم عامل دسکتاپ خود کار کرده است. High Sierra بر همین اساس به موتور گرافیکی جدید متال ۲ مجهز است که نسبت به نسل قبلی ۱۰ برابر کارایی بیشتری دارد.

در این نسخه ضمناً شاهد امکان نمایش ویدیوهای کروی، موتور واقعیت مجازی Unreal و پشتیبانی موتور متال از واقعیت مجازی خواهیم بود.

در پایان گفتنی است که macOS High Sierra از امروز برای توسعه دهندگان قابل دریافت است و پاییز امسال هم مثل روند همیشگی اپل در اختیار عموم کاربران قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی