ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل iOS 11 را با بیش از ده قابلیت تازه معرفی کرد

اپل امشب در سن خوزه رویداد WWDC را تدارک دیده تا به معرفی تازه ترین محصولات خود بپردازد. در این میان نسل بعدی سیستم عامل آیفون و آیپدهای اپل با نام iOS 11 رونمایی شد ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۴۳

اپل امشب در سن خوزه رویداد WWDC را تدارک دیده تا به معرفی تازه ترین محصولات خود بپردازد. در این میان نسل بعدی سیستم عامل آیفون و آیپدهای اپل با نام iOS 11 رونمایی شد که بیش از ده ویژگی تازه را در خود جای داده است.

نخستین قابلیتی که اپل در مراسم امشب از آن صحبت کرد پیرامون امکان همگام سازی پیام ها در iOS و macOS رقم خورد. چنانچه شما پیامی را از طریق آیفون یا آیپد خود پاک کنید، در سیستم عامل macOS هم همین اتفاق خواهد افتاد و دیگر شاهد آن پیام نخواهید بود.

ویژگی بعدی که بر روی استیج در مورد آن توضیحاتی داده شد، گسترش قابلیت های «Apple Pay» بوده که هم اکنون شامل پرداخت های فرد به فرد همی می شود و می توان آن را به عنوان رقیبی برای سرویس های «Venmo» و «Square Cash» دانست.

همچنین در iOS 11 شاهد حضور «Apple Pay Cash Card» خواهیم بود که به کاربران امکان ذخیره مبالغ دریافتی از انتقال های فرد به فرد را خواهد داد که سپس می توان پول دریافتی را به حساب بانکی شخصی منتقل کرد.

سیری

اهالی کوپرتینو برای دستیار صوتی سیری هم بهبودهای متعددی را در دستور کار قرار داده و هم اکنون سیری می تواند کمی طبیعی تر صحبت کند. همچنین از قابلیت های تازه آن در iOS 11 می توان به ترجمه به زبان های انگلیسی، چینی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و اسپانیایی اشاره کرد.

علاوه بر آن هم اکنون هوش مصنوعی به کار رفته در سیری تقویت شده و این دستیار صوتی می تواند با کمک «یادگیری درون دستگاهی»، مطالبی که ممکن است برای شما جالب توجه باشد را پیشنهاد دهد و همچنین درخواست های بعدی شما را هم حدس بزند.

کنترل سنتر

در iOS 11 شاهد باز طراحی کلی کنترل سنتر خواهیم بود که با کشیدن انگشت از پایین نمایشگر به سمت بالا ظاهر شده و دسترسی به تنظیمات مهم یا تعویض آهنگ در حال پخش را ممکن می سازد. در نسخه تازه همه تنظیمات در قالب یک صفحه در اختیار کاربر قرار گرفته و دیگر نیازی به جستجو و اسکرول بین سه صفحه نخواهد بود.

 نقشه های داخل ساختمانی

یکی دیگر از قابلیت های تازه معرفی شده برای iOS، نقشه ها و پلن های ساختمانی مربوط به فرودگاه ها و مراکز خرید در شهرهای منتخب است.

سرعت مجاز و Do Not Disturb در حین رانندگی

در iOS 11 شاهد بهبودهایی هم در اپلیکیشن Maps خواهیم بود که به راننده در هنگام رانندگی کمک شایانی می کنند. راهنمای مسیر و محدودیت سرعت ها به یاری راننده می آیند تا بزرگراه های نا آشنا را با آسودگی خاطر بیشتری طی کرده و علاوه بر آن قابلیت Do Not Disturb، جلوی مزاحمت های بالقوه به هنگام رانندگی را خواهد گرفت. در این حالت به صورت پیشفرض پیام ها به نمایش در نخواهند آمد.

صدای Multi-Room

اپل در حال گسترش حضور خود در پلتفرم خانه هوشمند بوده و از این رو ویژگی های تازه ای از جمله 2 HomeKit، AirPlay 2 و همچنین صدای Multi-Room را معرفی کرده است. در iOS 11 کاربران قادر خواهند بود کنترل اسپیکرها را در دست گرفته و آنها را برای پخش در چندین اتاق به صورت همزمان تنظیم کنند.

اپ استور جدید

اپل در iOS 11 دست به طراحی مجدد اپ استور زده تا دانلود اپلیکیشن ها را وسوسه انگیزتر کند. از همین رو در نسخه جدید تب تازه ای به نام «Today» حضور خواهد داشت که به کاربران برای یافتن اپلیکیشن های تازه کمک می کند. علاوه بر آن تب «Games» هم به صورت اختصاصی بازی ها را به نمایش خواهد گذاشت. تب «Apps» تمامی اپلیکیشن هایی که در حوزه بازی ها قرار نمی گیرد را در خود جای می دهد و تب «Updates» هم نرم افزارهای نصب شده را لیست می کند.

دوربین

اپل امشب در مراسم WWDC عنوان کرد که HEVC به عنوان فرمت ویدیویی پیشفرض در اپلیکیشن دوربین حضور داشته و تصویربرداری JPEG هم دستخوش تغییراتی شده که حجم تصاویر در آیفون ها و آیپدها را به نصف کاهش می دهد.

واقعیت افزوده

امشب کمپانی کالیفرنیایی ابزار جدیدی با نام «ARKit» را هم برای توسعه دهندگان معرفی کرد که به اپلیکیش ها امکان شناسایی اشیا از طریق بینایی رایانه ای را خواهد داد. گتفنی است ابزار مورد اشاره در زمان عرضه iOS 11 به عنوان گسترده ترین پلتفرم واقعیت افزوده شناخته خواهد شد.

از جمله قابلیت های دیگر iOS 11 هم می توان به ضبط ویدیو از اسکرین دستگاه، کیبوردی تازه برای استفاده راحت تر با یک دست، تصاویر زنده در FaceTime، تکمیل خودکار رمز عبور در اپلیکیشن ها و موارد دیگر اشاره کرد.

همچنین iOS 11 یک سری قابلیت های اختصاصی برای آیپدها را به همراه خواهد داشت که احتمالاً مشابه با آنها را پیشتر در لپ تاپ ها و کامپیوترهای دسکتاپ مشاهده کرده ایم. به عنوان مثال داکی مشابه با macOS برای سوییچ کردن و جا به جا شدن میان اپلیکیشن ها و یا حتی حضور نرم افزار Files که مدیریت فایل ها در آیپدها را در اختیار کاربران قرار خواهد داد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • mohsen_rashidi
    mohsen_rashidi | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    من از هر دو سیستم عامل اندروید و ‌iOS استفاده می‌کنم. با اینکه iOS از لحاظ کارآمدی سال‌ها با اندروید فاصله داره، اما از لحاظ ظاهری از اندروید شاداب‌ترِ. رنگ‌ها در اندروید به درخشانی iOS نمایش داده نمیشن یه مقدار ظاهرش رو نسبت به رقیبش دلگیر کرده.

  • حمید
    حمید | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    نگفت چه دیوایس هایی عرضه میشه ؟

  • mohammad_safa
    mohammad_safa | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    خوب بودا ولی نمیدونم چرا اصلا هیجان زده نشدم

  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    خوشم میاد هممون با اپل پدرکشتگی داریم???

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی