ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

فروش پلی استیشن 4 در آمریکا و اروپا، 2 و 3 برابر بیشتر از اکس باکس وان است

ظاهراً وقت آن رسیده تا هیاهوی چند وقت اخیر کنسول نینتندو سوییچ را حداقل برای یک لحظه فراموش کنیم و نگاهی به موفقیت سونی با کنسول پلی استیشن 4 بیندازیم. سونی می گوید که تا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۴۵

ظاهراً وقت آن رسیده تا هیاهوی چند وقت اخیر کنسول نینتندو سوییچ را حداقل برای یک لحظه فراموش کنیم و نگاهی به موفقیت سونی با کنسول پلی استیشن 4 بیندازیم. سونی می گوید که تا به این لحظه، فروش کنسول گیمینگ پرچمدارش از زمان عرضه در نوامبر سال 2013 میلادی، نزدیک به 60 میلیون واحد در سراسر جهان رسیده و به عقیده شاون لیدن، مدیر جهانی واحد توسعه بازی سونی، با سرعت بیشتری نسبت به پلی استیشن 2 (که پرفروش ترین کنسول تمام دوران به حساب می آید) به پیش می رود.

همانطور که قطعاً به یاد دارید، سونی طی پاییز گذشته و در بازه ای 60 روزه، سه سخت افزار جدید روانه بازار کرد؛ کنسول 400 دلاری پلی استیشن 4 پرو، هدست واقعیت مجازی 400 دلاری پلی استیشن و نیز مدل اسلیم پلی استیشن 4 استاندارد که با قیمت 300 دلار به فروش می رسد. حالا می توان گفت که استراتژی فتح همه جانبه بازار، کاملاً به نفع سونی بوده است؛ هرچند که شاون لیدن می گوید احتمالاً دیگر چنین کاری نخواهند کرد.

هدست پلی استیشن وی آر حالا بیش از 1 میلیون واحد در سراسر جهان فروخته است؛ بنابر آخرین آماری که در اختیار داشتیم، این فروش در فوریه سال جاری میلادی معادل 900 هزار واحد بود. از طرف دیگر، لیدن می گوید که به ازای هر پلی استیشن 4 فروخته شده، یکی از آنها مدل پرو بوده است که با توجه به قیمت 400 دلاری این کنسول و نیز هدف گذاری آن روی گیمرهای حرفه ای که به تلویزیون های 4K دسترسی دارند، موفقیتی تحسین برانگیز به حساب می آید.

برکسی پوشیده نیست که کنسول اکس باکس وان کمپانی مایکروسافت، از ابتدای نسل هشتم با مشکلاتی در رقابت با پلی استیشن 4 مواجه بوده و فروشی به مراتب کمتر نسبت به همتای ژاپنی خود داشته است؛ به همین جهت، مایکروسافت از ارائه آمار فروش کنسول خود سر باز زد و در عوض ترجیح داد روی ارائه آمار مربوط به کاربران اکس باکس لایو تمرکز کند.

شاون لیدن اگرچه آمار دقیقی ارائه نکرده، اما می گوید که به ازای هر دو کنسول پلی استیشن 4 فروخته شده در آمریکای شمالی، تنها یک اکس باکس وان به فروش رفته و این نسبت در بازار اروپا به 3 پلی استیشن 4 در برابر 1 اکس باکس وان می رسد.

در نهایت گفتنی است که استقبال از کنسول پلی استیشن 4 پرو و هدست پلی استیشن، به قدری بالا بوده که خرده فروشی ها دائماً با کمبود موجودی مواجه می شوند؛ جیم رایان، مدیر واحد فروش جهانی سونی هم به این موضوع اعتراف می کند و می گوید که کمپانی ژاپنی عملکرد چندان خوبی در پیش بینی این تقاضا از خود به جای نگذاشته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • ناصر
    ناصر | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    درود بر سونی عالیه

  • محمد هروی
    محمد هروی | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    دم سونی گرم دلم خنک شد

  • Rivekan
    Rivekan | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    مدیرای سونی آمار دادن؟ =))
    لطفا از منابع موثق مثل ndp آمار بدید نه مدیر سونی ?

    • Amir_Aloone
      Amir_Aloone | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

      سوزشت قابل درکه
      نیاز به امار نیست از بچه های سر کوچتونم بپرسی میدونن

مطالب پیشنهادی