ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نشانه ای از دکمه مجازی هوم آیفون 8 در WWDC 2017

طبق اخبار جسته و گریخته ای که تاکنون منتشر شده، می دانیم آیفون 8 در پاییز امسال معرفی می شود و انتظار می رود که با طراحی تماما نمایشگر و البته آینده نگرانه خود ما ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

طبق اخبار جسته و گریخته ای که تاکنون منتشر شده، می دانیم آیفون 8 در پاییز امسال معرفی می شود و انتظار می رود که با طراحی تماما نمایشگر و البته آینده نگرانه خود ما را متحیر کند.

اما آنچه هنوز هم نمی دانیم این است که اپل دقیقا چطور می خواهد مشکل دکمه هوم را در این موبایل برطرف نماید: به بیان دیگر، این دکمه چه شکل و شمایلی خواهد داشت، چطور کار می کند و بسیاری سوالات دیگر.

روز گذشته، در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC و بخش مربوط به معرفی iOS 11 و نسخه به روز شده از سیری، شمایی کلی از دکمه هوم مجازی آیفون 8 پیش رویمان قرار گرفت.

البته این مطلب را می توان تحت عنوان «انتظارات غیرعادی از آیفون 8» نیز قلمداد نمود، با این همه از شما دعوت می کنیم به گمانه زنی های مطرح شده در این رابطه توجه نمایید.

دکمه جدید و دایره شکل سیری در iOS 11 شاید همان دکمه هوم مجازی آیفون 8 باشد!

رنگ موجی شکل سیری که به صورت دایره ای شکل در انتهای این تصویر قرار دارد را مشاهده کنید. به نظرتان امکان دارد که دکمه هوم آیفون 8 چنین شکل و شمایلی داشته باشد؟

در برهه کنونی، تغییر رویکرد اپل به سمت ایجاد محیط هوم فاقد دکمه برای آیفون 8 بسیار بعید به نظر می رسد، لذا احتمال آنکه این شرکت به پیاده سازی یک دکمه مجازی در محیط نرم افزاری تلفن همراه مورد بحث روی بیاورد بسیار بالاست.

دکمه حساس به فشار آیفون 7 هم که کمتر شبیه به یک دکمه فیزیکی به نظر می رسد، تقریبا چنین آینده ای را ترسیم می کند. بنابراین جای تعجب نخواهد بود اگر متوجه شویم که نسل بعدی آیفون چنین مشخصه ای دارد.

حال تصور کنید درخواستی را برای سیری مطرح میکنید و دایره رنگی بالا برایتان نمایش داده می شود. اینکه دو دایره هم اندازه در بخش انتهایی صفحه خود داشته باشید ابدا منطقی به نظر نمی رسد، لذا می توان اینطور نتیجه گرفت که دایره رنگی سیری در اسکرین شات های بالا در اصل همان دکمه هوم است.

اگر به اسکرین شات بالا دقیق تر نگاه کرده باشید متوجه می شوید که جای آیکون سیری در iOS 10 را یک میکروفن گرفته است.

بنابراین حال بهتر درک خواهیم کرد که چرا اپل تصمیم دارد به احتمال زیاد این میکروفن را با تصویری که همخوانی بیشتری با موج های رنگی سیری دارد جایگزین نماید.

سوال اینجاست: چرا آیکون جدید باید دایره ای باشد و چرا شبیه به یک دکمه به نظر می رسد؟ اگر نگاه دقیق تری به تصویر داشته باشید در خواهید یافت که دایره ای دکمه سیری را احاطه کرده و اندکی هم شبیه به همان محدوده جداکننده دکمه فیزیکی هوم در آیفون فعلی است.

از طرفی، اینکه دو شکل دایره ای درست در کنار یکدیگر نمایش داده شوند اندکی عجیب به نظر می آید و به همین خاطر باید امیدوار باشیم آنچه در این تصویر دیده می شود همان دکمه هوم آیفون 8 است که به صورت مجازی در خواهد آمد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی