ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تصادفی عجیب در لندن؛ واژگونی مرسدس G500 برابوس در اثر برخورد با تویوتا پریوس

حضور پر تعداد خودروها در خیابان ها و عدم دقت کافی برخی رانندگان گهگاه باعث شکل گیری تصادف های عجیب و غریب در اقصی نقاط جهان می شوند. در یکی از جدیدترین موارد که چند ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

حضور پر تعداد خودروها در خیابان ها و عدم دقت کافی برخی رانندگان گهگاه باعث شکل گیری تصادف های عجیب و غریب در اقصی نقاط جهان می شوند. در یکی از جدیدترین موارد که چند روز پیش در خیابان اسلون لندن رخ داده، یک دستگاه مرسدس G500 با تیونینگ برابوس و یک دستگاه تویوتا پریوس با هم برخورد کرده اند که نتیجه آن باعث حیرت همه شده است.

با توجه به تصاویر و ویدیوهای منتشر شده از این تصادف و همچنین برخی جزییاتی که توسط افراد حاضر در آن خیابان در اختیار رسانه ها قرار گرفته، ظاهرا راننده شاسی بلند لوکس آلمانی مقصر ماجرا بوده و به دماغه خودروی تویوتا پریوس کوبیده است.

اما مساله وقتی جالب می شود که بدانیم در این سانحه مرسدس G کلاس متحمل خسارت بسیار بیشتری شده است؛ چرا که بعد از تصادف با پریوس واژگون شده و با ایستگاه اتوبوس حاضر در کنار خیابان برخورد نموده است. نکته طعنه آمیز دیگر اینکه تویوتا پریوس بعد از تصادف قادر به حرکت بوده و توانست با پیشرانه خود از محل جابجا شود، حال آنکه G500 به وسیله یک خودروی دیگر بکسل شد.

بر اساس ویدیوهای موجود و طبق گفته های شاهدان حاضر در محل خوشبختانه در این حادثه هیچ یک از رانندگان دو خودرو آسیب جدی ندیده اند. با این حال شدت صدمات وارده به برابوس G500 آنقدر بالاست که بازسازی آن یقینا نیازمند هزینه بسیار زیادی خواهد بود.

ناگفته نماند شاسی بلند لوکس مرسدس بنز که توسط برابوس تیونینگ شده، قیمتی در حدود 250 هزار دلار دارد. در زیر کاپوت این خودرو یک موتور 4 لیتری V8 قرار دارد که خروجی آن توسط مهندسین تیونر نام آشنا از 416 به 493 اسب بخار ارتقا یافته است. با این قدرت و گشتاور 710 نیوتن متری برابوس G500 شتاب صفر تا صد را در عرض 6.9 ثانیه محقق می کند. در سوی مقابل تویوتا پریوس نیز در مدل پایه حدود 24 هزار دلار قیمت دارد که تقریبا یک دهم بهای G500 است.

شاید بتوان از این تصادف اینگونه نتیجه گرفت که احتیاط همواره شرط لازم رانندگی بوده و سوار شدن بر یک شاسی بلند گران قیمت نمی تواند همیشه دلیلی بر امنیت بیشتر باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • Dante Sparda
    Dante Sparda | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    شمایی که برند تویوتا رو آشغال میدونی, حتما خودتو عقل کل میدونی!
    برند تویوتا در آمریکا و اروپا پرفروش ترین خودرو هستش!
    حتما شما از شهروندان آمریکایی هم بیشتر حالیته!!! :))

    ارزش برند
    اپل 170 بیلیون دلار
    تویوتا 41 بیلیون دلار
    بنز 29 بیلیون دلار
    بی ام و 28 بیلیون دلار

    • moein
      moein | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

      رفیق بی ام و از بنز بالاتره...امارتو بروز کن

    • Amin_66
      Amin_66 | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

      آخه لامصب اطلاعاتت ناقصه چرا به اشتراک میذاری؟؟
      ارزش اپل ۱۷۰ بیلیون دلار همش؟؟؟ ارزش اپل الان ۸۰۰ بیلیون دلار یا همون ۸۰۰ میلیارد دلاره تقریبا ۵ برابر اون چیزی که تو میگی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی