ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

قابلیت های تازه iOS 11 به حذف اپلیکیشن های بلااستفاده کمک می کنند

کمبود فضای خالی مخصوصاً در نسخه های پایه آیفون های قدیمی تر که تنها دارای 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی بوده اند، همواره معضلی برای کابران این موبایل ها بوده است. اما اکنون در iOS ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۴۵

کمبود فضای خالی مخصوصاً در نسخه های پایه آیفون های قدیمی تر که تنها دارای 16 گیگابایت حافظه ذخیره سازی بوده اند، همواره معضلی برای کابران این موبایل ها بوده است. اما اکنون در iOS 11 برای کمک به رفع این مشکل، قابلیت هایی از جمله امکان حذف خودکار اپلیکیشن هایی که هیچگاه مورد استفاده قرار نگرفته اند، گنجانده شده است.

گفتنی است قابلیت مذکور که «تخلیه اپلیکیشن های بلااستفاده» (Offload Unused Apps) نامیده می شود، از منوی مدیریت حافظه داخلی در بخش تنظیمات آیفون در دسترس است. با فعال کردن ویژگی مورد اشاره، در مواقعی که فضای ذخیره سازی در حال پر شدن است، نرم افزارهایی که کمتر استفاده شده اند پاک شده اما اسناد و داده های آنها هنوز روی آیفون حضور خواهند داشت.

اپل در iOS 11 چندین قابلیت تازه برای مدیریت بهتر حافظه را در اختیار کاربر قرار داده است

باید گفت که پس از پاک شدن اپ های بی استفاده، آیکون آنها به رنگ خاکستری در می آید که با کلیک روی آنها می توان مجدداً نصبشان کرد. همچنین بد نیست اشاره شود که کاربران خود می قادر خواهند بود تا اپلیکیشن های تحت تأثیر قابلیت مذکور را انتخاب کنند.

لازم به ذکر است «تخلیه اپلیکیشن های بلااستفاده»، تنها قابلیت مربوط به افزایش فضای ذخیره سازی در iOS 11 نبوده و در منوی مدیریت فضای داخلی سیستم عامل جدید، پیشنهادهایی هم برای آزادسازی هرچه بیشتر حافظه ذخیره سازی به نمایش در می آیند. به عنوان مثال قابلیت «حذف خودکار گفتگوهای قدیمی»، داده های موجود در Messages که مربوط به یک سال پیش و یا قدیمی تر از آن هستند را حذف می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • S.MZ
    S.MZ | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

    اگر ی قابلیت بذارن ک کش برنامه ها رو بتونیم ب دلخواه پاک کنیم، عالی میشه که مثلا هر بار مجبور نشیم اینستاگرام رو ی بار پاک کنیم و دوباره بریزیم :|

    • majid310
      majid310 | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

      خدایی هر سری پاک میکنید ?????

مطالب پیشنهادی