ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

پورشه متهم تازه تقلب زیست محیطی؛ بررسی پرونده آلایندگی خودروهای دیزلی ادامه دارد

در سپتامبر سال ۲۰۱۵ شرکت فولکس واگن توسط آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا متهم به نقض قانون هوایی پاک و انجام تقلب در آزمون های تشخیص دهنده آلایندگی در ۱۱ میلیون خودرو شد. این رسوایی ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

در سپتامبر سال ۲۰۱۵ شرکت فولکس واگن توسط آژانس حفاظت محیط زیست آمریکا متهم به نقض قانون هوایی پاک و انجام تقلب در آزمون های تشخیص دهنده آلایندگی در ۱۱ میلیون خودرو شد. این رسوایی خودروساز آلمانی به دیزل گیت معروف شد و ابعاد گسترده ای را به خود اختصاص داد.

اما حالا با گذشت نزدیک به 2 سال از این اتفاق و با وجود پرداخت غرامت های متعدد از طرف این شرکت به شهروندان و دولتهای کشورهای مختلف هنوز پرونده این رسوایی بسته نشده است.

این کمپانی آلمانی در کشور خود نیز گریبان گیر مشکلات فراوانی شده است. هنوز 1 هفته از متهم کردن آئودی به همکاری در این رسوایی نگذشته که پای پورشه نیز به این ماجرا باز شده است. پورشه که بزرگ ترین سهام دار فولکس واگن محسوب می شود هم اکنون در مرکز تحقیقات داخلی دولت آلمان قرار دارد.

آژانس حمل و نقل KBA آلمان گزارش داده است که  بازرسان این آژانس معتقدند که خودروهای پورشه با استفاده از حرکت فرمان می توانند در انجام آزمون های میزان آلایندگی خودرو دخالت کنند.

بنابر گزارش روزنامه محلی WirtschaftsWoche مسئولان KBA معتقد اند که ممکن است پورشه نیز مانند فولکس‌واگن از یک دستگاه کوچک برای تقلب استفاده کرده باشد و به کمک آن در آزمون های تشخیص آلایندگی خودرو میزان انتشار گازهای آلاینده و مضر خروجی از اگزوز را کاهش دهد.

بر خلاف رسوایی دیزل گیت که فولکس‌ واگن آن را پذیرفت و به دنبال جبران آن بود، پورشه از پذیرفتن این اتفاق و قرار دادن این نرم افزار تقلب در خودروهای بنزینی خود سر باز می‌زند.

طبق گزارش Automotive News پورشه در واکنش به این خبر تمام اطلاعات بدست آمده را با قاطعیت تکذیب کرده و مدعی شده که در هیچ یک از مدل های خود از این دستگاه استفاده نکرده است و همچنین توضیح داده که ما می‌توانیم تمام خودروهای پورشه را تایید کنیم و این اطمینان خاطر را به خریدارانمان بدهیم که هرگز از چنین دستگاهی استفاده نکرده و نمی کنیم.

در حال حاضر KBA در انتظار بیانیه‌ای از جانب وزارت حمل و نقل آلمان است، اما این وزارت خانه تا کنون واکنش رسمی نشان نداده است.

در حال حاضر آئودی نیز درگیر حل رسوایی مربوط به مدلهای A7 و A8 تولیدی سالهای 2009 تا 2013 شده است. هرچند که آئودی به دنبال کم اهمیت نشان دادن این رسوایی است، اما گاز نیتروژن خروجی از اگزوز این خودروها می تواند تا دو برابر حد مجاز آلودگی ایجاد کند. این افزایش نیتروژن زمانی صورت می گیرد که فرمان این خودروها بیشتر از 15 درجه حرکت میکند، چیزی که در آزمایشگاه ها به ندرت اتفاق می افتد.

دولت آلمان در واکنش به این اتفاق از آئودی در خواست کرده که در گام اول نیمی از خودروهای مشکوک را فراخوان کند و این شرکت نیز با پذیرش این درخواست درحال همکاری با دولت آلمان است.

در ماه می امسال فولکس واگن در جلسه عمومی سالیانه گزارش های داخلی پیرامون رسوایی دیزل گیت و عواقب حقوقی آن در امریکا به سهامداران خود ارائه کرد و مورد انتقاد شدید این سهامداران قرار گرفت. گ

رد کومایر نماینده گروه سهامداران فولکس واگن اعلام کرد که این رسوایی بسیاری از سهامداران را شوکه کرده و برای آنها بسیار ناراحت کننده بوده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • TeChNoLoGy
    TeChNoLoGy | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    از چه کلک هایی که استفاده نکردن?
    با چرخاندن فرمان بیشتر از 15درجه میزان الایندگی ماشین بیشتر میشه?

مطالب پیشنهادی