ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

چری تیگو 7 در آستانه ورود به بازار؛ قیمت احتمالی و مشخصات فنی

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان کارشو شرکت مدیران خودرو با نمایش محصولات چری آغاز گشته است ، در این بین نکته قابل توجه نمایش خودروی تیگو7 برای اولین بار است، این خودرو که قرار ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان کارشو شرکت مدیران خودرو با نمایش محصولات چری آغاز گشته است ، در این بین نکته قابل توجه نمایش خودروی تیگو7 برای اولین بار است، این خودرو که قرار است به زودی وارد بازار کشور گردد.

شرکت خودروسازی چری را میتوان نمونه اى از سمبل حرکت خودروسازان مستقل چینی در حرکت به سمت جهانی شدن و طراحی محصولات جدید نامید.
نزدیک به ٢ دهه پیش فعالیت این خودروساز در شهر ووهو چین آغاز شد و نخستین محصول این خودروساز چری کویین بود و در طول این مدت پیشرفت این برند به لحاظ تنوع و کیفیت تولید خوب بوده است.
کمپانی چری از سال ٢٠١۴ و با معرفی خودروهای کانسپت آلفا و بتا که به تولید مدلهای تیگو5 و آریزو5 انجامید سبک جدیدی را معرفى کرد. از سوی دیگر ارائه یک خودروی کانسپت جنجالی با نام TX که در نمایشگاه خودرو ژنو باعث شد توجه همه به این خودروساز جلب شود و این خودرو به عنوان بهترین خودروی کانسپت معرفی شد تا قدرت و آینده ى درخشان این خودروساز چینى به همه نشان داده شود.

با توجه به استقبال زیاد از این کانسپت تیم مهندسى و طراحى چرى که از مهندسان ماهر از کشورهاى مختلف تشکیل شده اند، تصمیم گرفت این خودرو را به تولید نهایى برساند و در آخر تیگو7 طراحى شد.

تیگو 7 از سیستم هاى جدید و پیشرفته اى براى موتور و سیستم انتقال قدرت بهره برده است. این خودرو داراى موتور ١/۵ لیترى توربوشارژر است که توسط شرکت اتریشى معروف AVL طراحى شده است.

این موتور مصرف سوخت بهینه اى دارد و ١۴٧ اسب بخار قدرت تولید مى کند. گیربکس این خودرو نیز دو کلاچه ۶ سرعته اتوماتیک است که توسط شرکت آلمانى گتراگ طراحى شده است. شرکت بریتانیایى لوتوس نیز وظیفه ى طراحى شاسى این خودرو را داشته است.

چری تیگو 7 به لیست بلند بالایی از آپشن های رفاهی و ایمنی مجهز است که از جمله مهمترین آن ها می توان به ۶ عدد ایربگ (جلو-جانبی-پرده ایی)، سیستم پایداری الکترونیکی، ضد لغزش، کنترل سر بالایی و کنترل دینامیکی در کنار سقف پانامرا و دوربین ٣۶٠ درجه اشاره کرد.

شاخص ترین خودروها در این بخش بازار تا کنون کره ایی ها با دو مدل اسپورتیج و توسان از برندهای کیا و هیندای هستند که با توجه به اختلاف قیمت بیش از ۵٠ میلیون تومانی و طراحی و آپشن ها، و گارانتی مشابه می تواند رقابت سختی را با رقبای کره ایی داشته باشد.

با این توضیحات مشخص است که قیمت چری تیگو 7 در ایران در بازه ای در حدود 130 الی 140 میلیون تومان قرار خواهد داشت و از این رو این محصول قرار است به عنوان پرچمدار خودروهای چری و مدیران خودرو ظاهر شود.

همچنین در نمایشگاه برج میلاد، شاسی بلند محبوب و پر فروش بازار ایران ، تیگو5 نیز به نمایش در آمد ، این خودرو که در سال گذشته مدل فیس لیفت آن به بازار عرضه گردید و موفق به فروش نزدیک به ١۴ هزار دستگاه گردید یکی از پر فروش ترین شاسی بلندهای بازار ایران بود که در اینبار با رنگ قرمز جذاب به مشتریان نمایش داده شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Alireza
    Alireza | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    مزدا ۳ نیو رو ول کنی چینی بخری

  • xiaomi
    xiaomi | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    خودرو چینی به نرخ خودروی دیترویدی

    • Ali kjh
      Ali kjh | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

      اون دیترویت هست جهت اطلاع

  • darksider
    darksider | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    در نداستن شما در مورد خودرو همین بس که سقف پانوراما رو پانامرا( لفظ بازاری) ذکر کردین

  • Rivekan
    Rivekan | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    خودروسازی که 10، 20 ساله تاسیس شده انقدر پیشرفت می‌کنه اونوقت ایران‌خودرو و سایپا...

مطالب پیشنهادی