ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گردشی در کامپیوتکس ۲۰۱۷، میعادگاه عاشقان سخت افزار

نمایشگاه کامپیوتکس، میعادگاهی است برای بزرگترین گردهمایی شرکت های سخت افزاری با علاقمندان به جدیدترین و جذابترین محصولات کامپیوتری. کامپیوترهای شخصی در سال های اخیر از اقبال کمتری برخوردار بوده اند و از طرف مقابل شرکت ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

نمایشگاه کامپیوتکس، میعادگاهی است برای بزرگترین گردهمایی شرکت های سخت افزاری با علاقمندان به جدیدترین و جذابترین محصولات کامپیوتری.

کامپیوترهای شخصی در سال های اخیر از اقبال کمتری برخوردار بوده اند و از طرف مقابل شرکت ها تلاش خود را برای جلب نگاه مخاطب بیشتر کرده اند. همین مسئله سبب شده تا نمایشگاهی مانند کامپیوتکس، در سال های اخیر از جذابیت های بسیار زیادی بهره مند شود.

این رویداد امسال از ۹ خرداد آغاز به کار کرد و در ۱۳ خرداد به کار خود پایان داد. دیجیاتو هم این فرصت را یافت تا جهت شرکت در این رویداد، به کشور تایوان سفر کرده و در کامپیوتکس ۲۰۱۷ حضور یابد. اکنون می خواهیم شما را با فضای کلی نمایشگاه و همچنین غرفه های برتر آن آشنا کنیم.

کامپیوتکس در مرکز نمایشگاهی «Nangang» در شهر تایپه برگزار می شود که ساختمانی چند طبقه است. برای کامپیوتکس، ۲ طبقه اصلی در قالب چندین غرفه کوچک و بزرگ در اختیار شرکت ها قرار گرفت و برخی دیگر از طبقات برای برگزاری سخنرانی ها، محل استراحت اصحاب رسانه و یا حتی رستوران ها در نظر گرفته شده بودند.

شاید برایتان جالب باشد بدانید که هیچ شخصی بدون احراز هویت نمی تواند از این نمایشگاه دیدن کند و وارد سالن های اصلی آن شود. برای تماشای سخت افزار جدید به عنوان یک بازدید کننده، می توانید به شکل آنلاین یا حضوری ثبت نام کرده، کارت بازدید کننده تحویل گرفته و سپس از نیروهای امنیتی نمایشگاه عبور نمایید و به سراغ برندهای محبوب خود بروید. اکنون با دیجیاتو همراه باشید تا ما برخی از مهم ترین بخش های آن را به شما نشان بدهیم.

نگاهی به غرفه مایکروسافت

زمانی که بالاخره موفق می شوید وارد سالن اصلی شوید، غرفه مایکروسافت که یکی از بزرگترین هاست، در برابرتان خودنمایی می کند. بخش های مختلفی در این غرفه وجود داشتد که اجازه دهید به شکل مستقل در موردشان توضیح دهیم.

غرفه مایکروسافت دارای سخت افزارهای متنوعی بود که تمام آنها مربوط به شرکای تجاری اش از جمله MSI، دل، ایسوس و HP بودند.

پس از گردشی کوتاه، از مسئولان بخش اطلاعات غرفه مایکروسافت پرسیدم که چرا هیچ یک از محصولات سرفس را نمی توان اینجا دید؛ پاسخ شان ساده بود:« این غرفه فقط برای نمایش محصولات سخت افزاری شرکت های همکار ما و همچنین ویندوز ۱۰ است.»

 

قسمت نه چندان کوچکی از عرفه مایکروسافت به اینترنت اشیا و پلتفرم رایانش ابری «اَژور» اختصاص داشت. در این بخش، تکنولوژی های جدید برای دنیای اینترنت اشیا به نمایش در آمده بود.

 

یکی از کارمندان مایکروسافت برای حاضرین جلسه ای برگزار کرد و از فواید ویندوز ۱۰ در محیط های آموزشی گفت.

باز هم هیچ خبری از سرفس هایی که اخیراً رونمایی شده بودند نیست؛ تبلت ها، ساخته ی دیگر شرکت ها بودند و از ویندوز استفاده می کردند.

 

کامپیوتر نوین و همراه MSI برای اجرای ساده تر واقعیت مجازی در غرفه مایکروسافت.

 

لپ تاپ های گیمینگ ایسر در غرفه مایکروسافت.

 

لپ تاپ های گیمینگ MSI در غرفه مایکروسافت.

 

اگرچه نام «مایکروسافت هولولنز» بر یکی از دیوارهای غرفه مایکروسافت دیده می شود ولی در آن بخش خبری از واقعیت افزوده/مجازی خود مایکروسافت نیست و به جای آن، اینگونه هدست های سایر شرکت های همکار مایکروسافت به نمایش در آمده بودند. این یک هدست از شرکت ایسر است.

نگاهی به غرفه MSI

تقریباً می توان گفت که یکی از بزرگترین غرفه ها در کامپیوتکس ۲۰۱۷، در اختیار MSI بود.

 

غرفه MSI قسمت های مختلفی داشت. قطعات کامپیوتری، دسکتاپ ها، نوت بوک های گیمینگ و بخش هایی برای سرگرمی مراجعین. می توانستید در غرفه MSI بنشینید و با یک کامپیوتر بازی کنید و یا حتی به سراغ چند تجربه گیمینگ واقعیت مجازی بروید.

یکی از مراجعین در حال ماشین سواری در دنیایی مجازی در غرفه MSI

نوت بوک های جدید گیمینگ MSI.

 

نوت بوک های سری P از MSI که در واقع برای گیمر-مخفی ها توسعه پیدا کرده اند! توضیح مسئول غرفه درموردشان این بود: «فرض کن می خواهی نوت بوکت را سر کار ببری ولی اگر گیمینگ باشد، مدیرت فکر می کند که در حال بازی هستی. محصولات سری P همان قابلیت ها را در لباسی ساده دارند.»

قسمت کامپیوترهای رومیزی گیمینگ در غرفه MSI.

 

حضور این بازدید کننده مسن، در غرفه MSI که تقریباً به طور کلی به محصولات گیمینگ اختصاص داشت در نوع خود جالب است؛ آینه ای از نسل فعلی گیمرها در آینده ای دور!

 

نوت بوک هایی برای عاشقان واقعی گیم.

 

نسل جدید سیستم خنک کننده به کار رفته در نوت بوک های گیمینگ جدید.

«دیوید یانگ»، مدیر بازاریابی بخش نوت بوک و دسکتاپ های گیمینگ MSI در خاورمیانه.

 

کامپیوتر رومیزی Vortex G25، یکی از جدیدترین مدل های دسکتاپ MSI. دیوید می گوید که این مدل به احتمال زیاد به ایران هم راه پیدا می کند، در حالی که ارائه یک مدل ضعیف تر شده از همین کامپیوتر به کشورمان، که برچسب قیمت معقول تری دارد، قطعی خواهد بود. البته وی در مورد قیمت هیچ یک از این دو مدل صحبتی به میان نیاورد و گفت که قیمت ها در آینده مشخص می شود.

 

جدیدترین کارت گرافیک های MSI در غرفه اش حضور داشتند.

 

جدیدترین مادربردهای گیمینگ MSI که هر کدام ویژگی منحصر به فردی دارند.

نگاهی به غرفه ایسر

دیگر غرفه بزرگ نمایشگاه به ایسر اختصاص داشت.

 

لپ تاپ های جدید، واقعیت مجازی، دموهای حضوری را می شد در این غرفه یافت.

 

البته غرفه ایسر به نسبت سایر غرفه ها، کمی خلوت تر بود.

 

یکی از بازدید کنندگان، در حال استفاده از تجربه واقعیت مجازی در غرفه ایسر.

 

اینجا اتاق دموی ایسر است. شخصی که در حال صحبت با دیگران می بینید، از طرف مایکروسافت به غرفه ایسر آمده و مشغول نمایش یک دمو از واقعیت میکس (مجازی/افزوده) برای بازدیدکنندگان است.

نگاهی به غرفه تسلا

شاید باورش چندان ساده نباشد ولی خودروساز محبوب، در بزرگترین نمایشگاه کامپیوتر جهان حضور پیدا کرده بود.

 

در دو روزی که از این نمایشگاه بازدید کردم، با چندین تایوانی در مورد تسلا صحبت کردم. بیشترشان نام این برند را نشنیده بودند ولی به هر حال، غرفه تسلا همیشه شلوغ بود. افراد زیادی مایل بودند این خودروها را از نزدیک ببینند.

 

جایگاه سوپرشارژ که خودروهای تسلا را به شکل رایگان، با سرعت زیادی شارژ می کند. به نظرتان روزی می توانیم جایگاه های اینچنینی در سراسر کشورمان داشته باشیم؟

 

خیلی وقت ها بازدیدکنندگان برای نشستن پشت فرمان تسلا، به صف می شدند.

 

جدا از مدل اس و یک جایگاه سوپرشارژ، می شد در انتهای غرفه کشیده ی تسلا، یک مدل اکس هم دید که اتفاقا به دلیل درب های عقب خاصش، طرفداران بیشتری را پیرامون خود جمع می کرد.

پشت فرمان مدل اکس.

نگاهی به غرفه ایسوس

غرفه ایسوس از دیگر مکان هایی است که نمی توانید آن را در کامپیوتکس از دست بدهید. در این بخش موبایل های این شرکت به همراه پلتفرم دی دریم گوگل در اختیار بازدیدکنندگان قرار می گرفتند.

ایسوس چند ربات خانگی «ذن بو» را به نمایشگاه کامپیوتکس آورده بود تا به بازدیدکنندگان خوش آمد بگویند. شاید در تصاویر ملموس نباشد ولی این ربات و صحبت کردنش واقعاً دلنشین است!

آل این وان های جدید شرکت ایسوس.

 

روتر «بلو کیو» از ایسوس که امسال سر و صدای زیادی به پا کرد.

 

این مودم یک اپلیکیشن موبایل دارد که با استفاده از آن می توانید میزان مصرف داده رای روی تلفن هوشمند مشاهده کنید، ساعات محدودیت استفاده برای دستگاه تعریف نمایید یا میزان دسترسی اپلیکیشن ها به اینترنت را مشخص کنید.

 

ذنفون AR، چندین ماه پیش معرفی شد ولی هنوز راهی بازار نشده است.

ایسوس دستگاه های هیبریدی و همچنین لپ تاپ های تازه اش را در نمایشگاه به صف کرده بود.

چند غرفه و محصول جالب دیگر

ظاهر جالب غرفه دیپ کول، که متخصص ارائه سیستم های خنک کننده برای لپ تاپ و کامپیوترهاست.

 

سیستم های خنک کننده جدید و جذاب شرکت کولینگ مستر.

 

لوازم جانبی کولینگ مستر.

بازدید کننده ای که دست کم نیم ساعت در حال بازی با یکی از تجربه های واقعیت مجازی بود.

تکنولوژی های جدید برای کافه و رستوران ها.

 

اتاق اهالی رسانه در آخرین طبقه که اتفاقا منظره منحصر به فردی از یکی از سالن های برگزاری نمایشگاه در اختیارمان قرار داد.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

    جای باحالیه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی