ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

نخستین پروژه مشترک SpaceX و نیروی هوایی آمریکا؛ حمل پهپاد X37-B به مدار زمین

کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک که پیش از این نیز 2 قرارداد برای پرتاب ماهواره های GPS به فضا برای سال 2018 با نیروی هوایی آمریکا امضا کرده بود، حالا قرار است در ماموریت تازه ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

کمپانی تحت مدیریت ایلان ماسک که پیش از این نیز 2 قرارداد برای پرتاب ماهواره های GPS به فضا برای سال 2018 با نیروی هوایی آمریکا امضا کرده بود، حالا قرار است در ماموریت تازه ای -که پیش از قراردادهای قبلی اجرا خواهد شد- پهپاد شناسایی X37-B را در مدار قرار دهد.

شرکت مذکور در حالی موفق به دریافت پروژه شده که رقیب اصلی آن، (ULA) «United Launch Alliance» که نتیجه شراکت بوئینگ و لاکهید مارتین است، از سال 2002 تا الان با سابقه درخشانی در حال همکاری با نیروی هوایی بوده و تصمیم نهاد نظامی مذکور برای انتخاب SpaceX تا حدودی عجیب به نظر می رسد.

نیروی هوایی آمریکا دو فروند پهپاد شناسایی X37-B در اختیار دارد

پهپاد X37-B یک فضاپیمای بدون سرنشین بوده که شباهت ظاهری زیادی با شاتل ناسا دارد. پرنده مذکور احتمالاً برای مقاصد جاسوسی و شناسایی استفاده شده و شاید برای اهداف ضد ماهواره ای نیز به کار گرفته شود. نیروی هوایی آمریکا دو فروند X37-B در اختیار دارد که پیش از این، توسط راکت «اطلس 5» بوئینگ-لاکهید مارتین در مدار قرار می گرفتند.

با اینکه پروژه مورد بحث از اهمیت بالایی برای SpaceX برخوردار است، دردسر بزرگی برای کمپانی نخواهد داشت؛ چرا که وزن پهپاد نیروی هوایی در حدود 5 تن بوده و در مقابل ظرفیت حمل راکت فالکن 9 که به 23 تن می رسد، عدد چندان بزرگی نیست.

ماموریت جدید SpaceX، سومین قرارداد ایلان ماسک با نیروی هوایی بوده که موارد قبلی به ارزش های 83 و 96 میلیون دلار، در سال 2018 و پس از آن اجرا می شوند اما مورد سوم، تقریباً دو ماه دیگر و در اواسط تابستان انجام خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی