ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آشنایی با اولین نسل فانتوم؛ نماد موفقیت رولزرویس

در طراحی خودروها اصولا بازه زمانی که برای تجدید طراحی یا خلق یک طراحی جدید در نظر می‌گیرند حدود ۴ تا ۵ سال است. اما نسل هفتم خودروهای فانتوم به عنوان یک استثنای منحصربه‌فرد ۱۵ ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

در طراحی خودروها اصولا بازه زمانی که برای تجدید طراحی یا خلق یک طراحی جدید در نظر می‌گیرند حدود ۴ تا ۵ سال است. اما نسل هفتم خودروهای فانتوم به عنوان یک استثنای منحصربه‌فرد ۱۵ سال به تولید خود ادامه داد.

علت موفقیت رولزرویس در این زمینه آگاهی و شناخت کامل از بازار و خریدان خود بود که توانست این دوره طولانی مدت را توجیح کرده و با موفقیت پشت سر بگذارد.

حالا این نسل از فانتوم به اسم سرمایه‌گذاری درست و منطقی شناخته میشود و همواره از اون به عنوان یک الگو یاد می‌شود. هر شخصی که استطاعت خرید یک محصول از این کمپانی بریتانیایی را داشته باشد می تواند مطمئن باشد که در جای درستی سرمایه گذاری کرده است.

با توجه به محبوبیت خط تولید فانتوم و جایگاه این خودروهای لوکس، قرار است رولزرویس بدون در نظر گرفتن هیچ صرفه جویی با تمام توان و در اسرع وقت برای سرعت بخشیدن به راه ­اندازی خط تولید نسل هشتم این خودروها بعد از فستیوال  Goodwood در لندن در تابستان پیش رو از نسل تازه  فانتوم رونمایی کند.

قطعا تجارب بدست آمده از تولید فانتوم­های قدیمی در راستای توسعه و تولید خودروهای نسل هشتم رولزرویس کمک شایانی خواهند کرد و رولزرویس قصد دارد تا در راستای بزرگداشت مدل های پیشین این اسطوره تاریخ ساز، نماینده ای از نسل های قبل را در فستیوال گوود وود گرد هم آورد.

اولین اتومبیلی که برای این اجتماع خانوادگی مهیا شده است فانتوم نسل اول تولید سال ۱۹۲۷ است که قبلا به فرد آستر تعلق داشته است. فرد آستر بازیگر، خواننده و فعال هنری امریکایی بود که از طرف موسسه فیلم آمریکا به عنوان «پنجمین ستاره بزرگ در تمام دوران‌ها در صنعت فیلم‌سازی» انتخاب شد.

این وسیله نقلیه قدیمی در نمایشگاه خودرو در موزه پترسن لوس ­آنجلس در ایالت کالیفرنیا نگه­داری میشود.

لیموزین بزرگ فرد آستر دو بار بازسازی شده است که از جملهاین تغییرات باید به ساخت سفارشی بدنه آن اشاره کرد. این خودرو بار اول بلافاصله بعد از خریداری توسط تعمیرکار مشهور لندن هوپر و باردوم در اوایل دهه 1930 در نیویورک توسط اینسکیپ بازسازی شده است.

اینسکیپ در داخل کابین فانتوم از چوب تنوری عالی و منحصربفرد استفاده کرده که باعث متمایز شدن این خودرو خاص نسبت به سایر هم قطارانش می شود.دو رنگ سبز تیره و مشکی به صورت ترکیبی قسمت­های مختلف خودرو را پوشانده اند.

برخلاف رنگ بیرونی خودرو که تیره و تار است داخل کابین از رنگ روشن و فضای نورانی برخوردار است ممکن است این موضوع الهام گرفته از اتاق پذیرایی متعلق به جینجر راجرز باشد.

جینجر راجرز هنرپیشه و نمایش نامه نویس هم­دوره فرد آستر بود. این دو هنرمند به اتفاق یکدیگر تیمی را تشکیل دادند که خلق جادویی ترین لحظه های موزیکال تاریخ سینما تنها یکی از نتایج آن بود.

محفظه پشتی این خودرو به وسیله قطعات بزرگی از چرم سبز روشن پوشیده شده است که گاها به عنوان صندلی عقب نیز مورد استفاده قرار می­گرفته است.

متصدی موزه پترسن، لسلی کندال با اشاره به فلاسک موجود در این خودرو بیان کرد که این وسیله برای سرور مشروب در خودرو تعبیه شده که علاوه بر آن یک لوله مخصوص گفتگو برای دستور دادن به راننده نیز در نظر گرفته شده است.

به گفته متصدی موزه، این فانتوم نسل اول صرفا در جهت رفت و امدهای مخصوص خانه اپرا طراحی شده و تجهیزات آن متناسب به این موضوع انتخاب شده اند.

وی همچنین معتقد است که این خودرو در زمان خود از تجهیزات زیادی برخوردار بوده که در کمتر خودرو مشابهی دیده می شود.

تیم رولز بیش از یک سال است که در حال تلاش برای یافتن فانتوم­های بیشتری است. این فانتوم­ها شامل تمامی نسل­های این خودرو خواهد بود تا به وسیله و کمک آنها مراسم افتتاح خط تولید نسل هشتم این خودروها هرچه باشکوه تر برگزار شود.

فانتوم متعلق به جان لنون (از معروف‌ترین، شناخته‌ترین و برجسته‌ترین چهره‌های دنیای موسیقی راک)، برنارد مونتگمری (فرمانده ارتش هشتم انگلیس در نبرد شمال آفریقا و نبرد نهایی العلمین در خلال جنگ جهانی دوم)، و آقا خان (امام حاضر شیعیان اسماعیلی) نیز پس از تابستان پیش رو به جمع خانواده فانتوم­های در حال جمع­ اوری می­پیوندند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی