ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رابط کاربری کورتانا در ویندوز 10 احتمالا دستخوش تغییراتی می شود

براساس دو گزارش مختلف که اخیرا توسط نشریه ای به نام Thurrot و وبسایت ویندوز سنترال منتشر شده، احتمال می رود که رابط کاربری کورتانا به زودی دستخوش تغییراتی شود و به طور کلی شکلی محاوره ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

براساس دو گزارش مختلف که اخیرا توسط نشریه ای به نام Thurrot و وبسایت ویندوز سنترال منتشر شده، احتمال می رود که رابط کاربری کورتانا به زودی دستخوش تغییراتی شود و به طور کلی شکلی محاوره ای تر به خود بگیرد.

در این دو گزارش اشاره شده که مایکروسافت تلاش دارد فرایند تشخیص گفتار و تعامل منظم با دستیار مجازی خود را آسان تر از قبل نماید.

سایت ویندوز سنترال گزارش داده که مایکروسافت مشغول تهیه یک رابط کاربری محاوره ای تر برای کورتاناست که شباهت زیادی هم به دستیار مجازی گوگل برای اندروید دارد.

همانطور که احتمالا می دانید هم اکنون نیز کاربران می توانند پرسش مورد نظر خود را برای کورتانا تایپ کنند، با این همه گفته شده که اینترفیس جدید احتمالا بیشتر معرف گفتگوی متنی میان کورتانا و کاربرانش خواهد بود و از این لحاظ می توان آن را به Allo تشبیه نمود.

باید اشاره کنیم که طبق گزارشات اخیر، این پاسخ های متنی با جواب های صوتی همراه خواهند بود و کاربران همچنان قادر خواهند بود که در صورت تمایل پرسش های خود را به صورت صوتی در اختیار کورتانا قرار دهند.

در طراحی جدید کورتانا به محدوده اعلان ها در نزدیکی ساعت منتقل خواهد شد

در عین حال Thurrott خاطرنشان کرده که مایکروسافت علاوه بر این تغییرات، در نظر دارد جای دستیار مجازی خود در ویندوز 10 را نیز تغییر داده و آن را به محدوده اعلان ها در نزدیک ساعت انتقال دهد.

به لطف این تغییر پنهان کردن دستیار برای کاربران دشوارتر از قبل خواهد شد. در نظر داشته باشید که هنوز مایکروسافت این مساله را تایید نکرده و تاریخی برای عرضه قابلیت های جدیدی که به آنها اشاره نمودیم مطرح نکرده است.

گفتنی است شرکت ردموندی روز گذشته نسخه ای آزمایشی از ویندوز 10 را منتشر کرد که دربرگیرنده تغییراتی برای کورتاناست. در این نسخه، دستیار مجازی مایکروسافت می تواند با اسکن عکس ها (البته با اجازه شما) به دنبال رویدادهایی در آنها بگردد و یادآوردهایی را برایتان تنظیم نماید. بنابراین اگر از یک پوستر عکس بگیرید، کورتانا می تواند برای آن یادآور درست کند.

به لطف قابلیتی دیگر، کاربرانی که از استایلوس استفاده می کنند قادر خواهند بود به دور محتوای مورد نظرشان دایره بکشند تا کورتانا برای مواردی نظیر ساعت یا تاریخ اکران فیلم ها در آنها، ریماندر تنظیم نماید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی