ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ثبت علامت تجاری «Direct Reality» از سوی مایکروسافت؛ واقعیت مجازی به اکس باکس می آید؟

در حالی که تنها چند روز تا آغاز رسمی نمایشگاه E3 2017 در لوس آنجلس باقی مانده، مایکروسافت دست به حرکتی زده که احتمالاً برنامه های این کمپانی برای آوردن واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

در حالی که تنها چند روز تا آغاز رسمی نمایشگاه E3 2017 در لوس آنجلس باقی مانده، مایکروسافت دست به حرکتی زده که احتمالاً برنامه های این کمپانی برای آوردن واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده به پلتفرم اکس باکس را آشکار می کند. مایکروسافت اخیراً علامت تجاری «Direct Reality» را به ثبت رسانده که ظاهراً به «نرم افزارهای بازی ویدیویی، بازی های آنلاین و اپلیکیشن های هولوگرافیک» ارتباط دارد.

به نظر می رسد که نام Direct Reality در واقع ترکیبی از دایرکت اکس (رابط برنامه نویسی معروف مایکروسافت) و واقعیت افزوده یا مجازی به دست آمده است. امکان دارد که Direct Reality رابط برنامه نویسی تازه ای برای اپلیکیشن های واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده باشد که برای هدست های واقعیت مجازی ویندوز و هدست هولولنز مورد استفاده قرار می گیرد.

کمپانی مایکروسافت تا به این لحظه از هیچ برنامه ای برای آوردن واقعیت مجازی به پلتفرم اکس باکس وان رونمایی نکرده و پلی استیشن 4 سونی، تنها کنسولی است که از یک هدست برخوردار شده است. اما مایکروسافت قرار است طی کنفرانس E3 2017 خود به صورت تمام و کمال از کنسول اکس باکس اسکورپیو رونمایی کند که قدرت پردازشی 6 ترافلاپی آن، قطعاً بستر مناسبی برای پشتیبانی از واقعیت مجازی با کیفیت و پریمیوم فراهم خواهد کرد.

در نهایت هنوز هیچ چیز به صورت رسمی مشخص نیست اما احتمال دارد که طی کنفرانس E3 2017 مایکروسافت، اطلاعات بیشتری در این زمینه دریافت کنیم. کنفرانس مایکروسافت ساعت 01:30 بامداد روز دوشنبه به وقت ایران شروع به کار خواهد کرد و به گفته فیل اسپنسر، بیشتر از 90 دقیقه معمول به طول خواهد انجامید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی