ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

160 کیلومتر بر ساعت با موتور خاموش؛ معرفی تکنولوژی هیبریدی جدید آئودی

اولین نسل از سری لوکس A8 آئودی در سال 1994 به بازار معرفی شد و از آن زمان تا کنون  آئودی مدل های تولید شده این سری را به همراه به روزترین تکنولوژی های موجود ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

اولین نسل از سری لوکس A8 آئودی در سال 1994 به بازار معرفی شد و از آن زمان تا کنون  آئودی مدل های تولید شده این سری را به همراه به روزترین تکنولوژی های موجود روانه بازار کرده است که قطعا این ویژگی مثبت در محبوبیت این محصولات با پیشینه 23 ساله تاثیر فراوانی دارد.


تازه ترین خودروی A8 در تابستان پیش رو با عنوان  A8 2018 معرفی خواهد شد، از این رو بازار شایعه پراکنی ها پیرامون این آئودی جدید بسیار داغ است.
به نظر می رسد که سازندگان این خودرو در شهر اینگولشتات آلمان تصمیم گرفته اند که برای اولین بار در خودروهای آئودی و در A8 2018  از قوای محرکه هیبریدی بصورت استاندارد استفاده کنند.


این قوای محرکه احتمالا یک سیستم ترکیبی مرکب از یک عدد استارت دینام 48 ولت آب خنک، در جلوی موتور است که به وسیله یک تسمه به موتور متصل شده است و از طریق یک چرخ دنده با استارت اصلی خودرو درگیر است که تنها در زمان استارت سرد (برای مثال در اولین استارت صبح که موتور برای چندین ساعت خاموش بوده است) کاربرد دارد.
همچنین یک باتری لیتیوم یونی کوچک با ظرفیت 10 آمپر وات ساعت و یک سیستم 48 ولت نیز برای پشتیبانی موتور برقی طراحی شده اند. هدف آئودی از به کار گیری این سیستم محرکه کاهش میزان سوخت مصرفی است.

این سدان لاکچری فول سایز مجهز به یک سیستم فوق پیشرفته در موتور محرک خود خواهد بود. این سیستم که کارایی آن در بازه سرعتی 55 تا 160 کیلومتر بر ساعت نمایان می شود، زمانی که راننده در چنین سرعت هایی پای خود را از روی پدال گاز بردارد یا در حالت رانندگی با سرعت ثابت، موتور درون سوز ماشین در صورت امکان به مدت 40 ثانیه خاموش می شود و در این مدت موتور برقی نیروی مورد نیاز برای حرکت را تامین می کند.
بعد از قرار گرفتن پای راننده بر روی پدال گاز، موتور بنزینی خودرو بدون اندکی تاخیر شروع به احتراق و افزایش شتاب خواهد کرد. این امکان به لطف استفاده از تسمه بین موتور برقی و موتور درون سوز رخ خواهد داد.

مهندسان آئودی همچنین قول بهره مندی این ماشین از یک فناوری هوشمند شروع- توقف را داده اند. نمونه مکانیکی این فناوری قبلا برای اولین بار توسط فولکس واگن در سال 1983 مورد استفاده قرار گرفت.

از آن زمان تاکنون پیشرفت های مهمی در این زمینه رخ داده است و مدل به روز رسانی شده این فناوری در A8 جدید می تواند تا سرعت 22 کیلومتر کنترل گاز و ترمز خودرو را به واسطه سیستم جدیدی با عنوان predictive convenient starting بدست بگیرد. در واقع این تکنولوژی برای ترافیک و توقفهای پی در پی است طراحی شده است.

برای درک این فناوری تصور کنید که دوربین ها و سنسورهای نصب شده بر روی A8 تشخیص دهند که در ترافیک فشرده، خودروی جلویی به حرکت درآمده است، در اینجا تکنولوژی هوشمند START/ STOP وارد کار می شود و به صورت خودکار موتور اتومبیل را روشن کرده و خودرو را به سمت جلو هدایت میکند. این اتفاق حتی با قرار گرفتن پای راننده بر روی پدال ترمز نیز رخ می دهد.

به این طریق بدون احتیاج به تصمیم گیری سریع راننده، خودرو به سرعت عکس العمل نشان خواهد داد. این فرآیند در بهبود جریان ترافیک و صرفه جویی در مصرف سوخت بسیار موثر است.


مدیران آئودی معتقدند که این تکنولوژی به اندازه کافی هوشمند است که بتواند فاصله مناسب و به دور از خطر را با خودروی جلویی حفظ کند و همچنین قابلیت توقف خودکار نیز وجود دارد. این قابلیت حتی در مواقعی که خودرو در حال استفاده از موتور برقی است نیز به قوت خود باقی می ماند.
آئودی به لطف این تکنولوژی  ها مصرف سوخت این سدان لوکس را در هر 100 کیلومتر 0.7 لیتر کاهش داده است که شاید در نگاه نخست رقم چندان چشمگیری به نظر نرسد اما در دنیای امروزی کاستن از مصرف سوخت خودروهای جدید هر روز سخت تر می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mjk
    mjk | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶

    ایول آئودی
    عالی شده
    ولی از اون بهتر اینه که کسی راجع به پ ر ا ی د چیزی کامنت نذاشته!

مطالب پیشنهادی