ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تولید دمنوش افزایش حافظه و یادگیری در پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی

با افزایش سطح آگاهی عمومی نسبت به مضرات مصرف نوشیدنی های کافئین دار، و از طرف دیگر اطلاع مردم از فواید مختلف دمنوش های گیاهی، بازار نوشیدنی های گرم کشور در سال های اخیر دچار ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۴۵

با افزایش سطح آگاهی عمومی نسبت به مضرات مصرف نوشیدنی های کافئین دار، و از طرف دیگر اطلاع مردم از فواید مختلف دمنوش های گیاهی، بازار نوشیدنی های گرم کشور در سال های اخیر دچار تغییراتی شده و حالا بسیاری از افراد دمنوش های گیاهی را به سبد غذایی خود اضافه کرده اند.

در همین راستا و بر اساس گزارش خبرگزاری مهر، یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوی دانشگاه آزاد اسلامی موفق شده با استفاده از گیاهان موجود در کشور و به روش مهندسی معکوس، محصولات گیاهی مختلفی را تولید کند.

دمنوش جدید به تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر کمک می کند

علی مازوجی دانشیار گروه زیست شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن در این باره گفت:« شرکت ترانه های شفابخش طبیعت که در حوزه گیاهان دارویی فعالیت می‌کند، با هدف تولید داروهای گیاهی با استفاده از گیاهان بومی خودرو در ایران راه‌اندازی شده است.» طبق صحبت های آقای مازوجی، شرکت مورد بحث داروهای خارجی را با توجه به گیاهان به کار رفته در آنها مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و سپس، نمونه داخلی داروی خارجی را با استفاده از گیاهان بومی تولید می کند.

جغرافیای چهارفصل ایران و تنوع گیاهی غنی، فرصت بسیار خوبی برای فعالیت شرکت های دانش بنیان در زمینه تولید داروهای گیاهی و محصولات خوراکی سالم بوده، و امیدواریم دانشگاه ها و شرکت های صنعتی نیز با استفاده از امکانات خود، گام هایی را در راستای ایجاد ارزش افزوده در سطح جهانی بردارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی