ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل سرویس قبله یاب را برای ماه مبارک رمضان معرفی کرد

گوگل به تازگی در وب سایت ویژه ماه رمضان به نام Ramadan Hub از سرویس جدیدی به نام «قبله یاب» (Qibla Finder) رونمایی کرده که با استفاده از آن می توانید راستای قبله را با استفاده ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۱۵

گوگل به تازگی در وب سایت ویژه ماه رمضان به نام Ramadan Hub از سرویس جدیدی به نام «قبله یاب» (Qibla Finder) رونمایی کرده که با استفاده از آن می توانید راستای قبله را با استفاده از واقعیت افزوده تشخیص دهید.

قبله یاب گوگل از طریق مرورگرهای دسکتاپ یا موبایل در دسترس است، اما گوگل می گوید در صورتی که از موبایل استفاده کنید نتیجه بهتری خواهید گرفت. در دستگاه های اندرویدی، اپلیکیشن تحت وب می تواند خطی فرضی را به شکل واقعیت افزوده به تصویر دوربین اضافه کند و راستای قبله را به شما نشان دهد. در دستگاه های مبتنی بر iOS فقط راستای قبله نشان داده شده و از واقعیت افزوده خبری نیست.

گفتنیست با جستجو برای قبله در گوگل معمولاً به وب سایت ها و اپلیکیشن های جهت یابی بر اساس قطب نما و موقعیت مکانی هدایت می شوید. حال گوگل با ارائه این سرویس، سعی کرده تا یافتن قبله را برای مسلمانان ساده تر کند.

از جمله دیگر خدمات گوگل برای ماه رمضان می توان به نوتیفیکیشن های مخصوص این ماه، استیکرهای ویژه در پیام رسان Allo و تخفیف برنامه های مرتبط در گوگل پلی اشاره کرد. البته باید به این نکته هم اشاره کنیم که متأسفانه وب سایت رمضان و سرویس قبله یاب برای کاربران ایرانی عمل نمی کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • far had barahuee
    far had barahuee | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    اونها هم فهمیدن ما ایرانی‌ها فقط تظاهر به مسلمانی میکنیم ?

  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶

    این سرویس برای داعشی های تروریست باید باز باشه ولی برای ایرانی ها باز نباشه. ?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی