ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت به آمار کاربران Backward Compatibility واکنشی سنگین نشان داد؛ گزارش پیشین اصلاح شد

چند روز پیش وبسایت آرس تکنیکا ادعایی را مطرح کرد که نشان دهنده تعداد کم کاربران سرویس Backward Compatibility اکس باکس بود. خبر مورد بحث نیز در میان تمامی رسانه ها همانند بمبی منفجر شد ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۰:۳۰

چند روز پیش وبسایت آرس تکنیکا ادعایی را مطرح کرد که نشان دهنده تعداد کم کاربران سرویس Backward Compatibility اکس باکس بود. خبر مورد بحث نیز در میان تمامی رسانه ها همانند بمبی منفجر شد و بسیاری را شگفت زده کرد. Backward Compatibility قابلیتی است که به کاربران اکس باکس وان اجازه می دهد تا به راحتی بازی های قدیمی اکس باکس 360 را روی کنسول خود اجرا کنند.

خبر آرس تکنیکا آنقدر مورد توجه رسانه ها قرار گرفت که می توانست به طور کلی کنفرانس مایکروسافت را تحت الشعاع خود قرار دهد. اما مایکروسافت خیلی زود نسبت به این اخبار واکنش محکمی نشان داد و مدیران اکس باکس با انتشار توییت های مختلف از نادرست بودن این آمار و ارقام سخن گفتند.

امروز هم آرس تکنیکا با انتشار پستی، خبر از تماس مایکروسافت با آن ها داد و اعلام کرد که ردموندی ها آمار صحیح و موثق را در اختیار این وبسایت قرار داده اند. همچنین این وبسایت از دلایل پیش آمدن این اشتباهات نیز سخن گفت که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

مایکروسافت دلیل پیش آمدن چنین اشتباهی را مشکلات و نواقص Xbox API می داند

به گفته این وبسایت مایکروسافت دلیل پیش آمدن چنین اشتباهی را مشکلات و نواقص Xbox API می داند. به گفته این شرکت Xbox API قادر به تخمین و شناسایی تمامی کاربران اکس باکس لایو نیست و نمی تواند اطلاعات جامعی را از این سرویس ارائه دهد.

به همین سبب آرس تکنیکا نتوانسته بود که میزان دقیق کاربران Backward Compatibility را محاسبه کند و در نتیجه آمار اشتباه و ناقصی را به انتشار درآورده بود. حال که همه چیز روشن شده، می دانیم که آمار تقریبی کاربرانی Backward Compatibility بسیار بیشتر از مقداری است که آرس تکنیکا تخمین زده بود.

بر اساس گفته های مایکروسافت در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از کاربران اکس باکس وان به اجرای بازی های قدیمی روی سخت افزار این کنسول می پردازند. در حالیکه اطلاعات ناصحیح آرس تکنیکا از آمار ۱.۵ درصدی کاربران این سرویس سخن می گفت که با آمار واقعی تفاوت فاحشی دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی