ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام و TSMC برای تولید چیپست اسنپدراگون 845 به توافق رسیدند

همان طور که می دانید سامسونگ برای تولید چیپست پرچمدار کنونی کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 گوی سبقت را از رقبا ربود و تولید کننده انحصاری این قطعه سخت افزاری لقب گرفت. حال به نظر می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

همان طور که می دانید سامسونگ برای تولید چیپست پرچمدار کنونی کوالکام یعنی اسنپدراگون 835 گوی سبقت را از رقبا ربود و تولید کننده انحصاری این قطعه سخت افزاری لقب گرفت. حال به نظر می رسد کره ای ها نتوانستند چنین موفقیتی را تکرار کنند و تولید نسل بعدی این چیپست یعنی اسنپدراگون 845 به شرکت تایوانی TSMC محول شده است.

کسب و کار تولید چیپست موبایل برای سامسونگ بسیار سودآور بوده است

TSMC طی سال های اخیر موفقیت های خوبی در عرصه تولید به دست آورده که از میان آنها می توان به قرارداد ساخت چیپست A10 اپل با فناوری 16 نانومتری، چیپست A11 اپل با فناوری 10 نانومتری، و چیپست هلیو X30 مدیاتک با فناوری 7 نانومتری اشاره کرد. حال باید چیپست 7 نانومتری اسنپدراگون 845 را نیز به این مجموعه افزود.

گفتنیست کسب و کار تولید چیپست های موبایل برای سامسونگ بسیار سودآور بوده؛ سال گذشته آنها 4.44 میلیارد دلار از این بخش درآمد کسب کردند که حدود 40 درصد آن یعنی نزدیک به 1.78 میلیارد دلار از سفارشات کوالکام به دست آمده. این روند درآمدزایی همچنان ادامه خواهد یافت، چون اسنپدراگون 835 طی سال های آتی نیز مشتریان زیادی داشته و به مرور به چیپست قدرتمندی برای دستگاه های میان رده بدل خواهد شد.

نسل بعدی چیپست اگزینوس با معماری 8 نانومتری تولید می شود

از طرف دیگر، غول تکنولوژی کره جنوبی سرمایه گذاری عظیم 7 میلیارد دلاری را به خطوط تولید چیپست های 10 و 7 نانومتری اختصاص داده و انتظار می رود که در سال آینده بتواند محصولات مبتنی بر فناوری 7 نانومتری را عرضه نماید. در این میان احتمالاً نسل بعدی چیپ های مجتمع اگزینوس بر پایه معماری 8 نانومتری تولید شوند که نسبت به نسل کنونی 10 نانومتری، اندکی بهبود یافته اند.

لازم به ذکر است اگرچه سامسونگ دیگر تولیدکننده چیپست اسنپدراگون 845 نیست، اما در کنار هموطنش یعنی ال جی به عنوان خریداران عمده این قطعه مطرح است و به همین دلیل طی هفته های اخیر مذاکراتی بین سران کوالکام و کمپانی های کره ای صورت گرفته.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Samuel_09339434229
    Samuel_09339434229 | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    اینکه Qualcomm با TSMC به توافق رسیده برای تولید snapdragon 845 خیلی عالی هست?
    با این وجود همه پرچمداران سال آینده با snapdragon 845 معرفی و عرضه خواهند شد و مانند اتفاق ناخوشایند امسال2017 رو نخواهیم دید که به عنوان مثال ال جی مجبور نمیشه پرچمدارشG6 رو با snapdragon 821 قدیمی شده و بسیار ضعیف
    در برابر snapdragon 835 عرضه کنه ?

  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶

    بابا خدارو شکر، دست سامسونگ میافته اصن رقابتو از بین مییره، الان نگاه کنین انگار ماله خودشه اینهمه گذشته به بهونه کمبود ظرفیت به هیچکی نداده ۸۳۵ رو?

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی