ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی به کنفرانس یوبیسافت در E3 2017؛ تمام اخبار و تریلرها

پس از کنفرانس نه چندان پربار پی سی گیمینگ، بالاخره نوبت به کمپانی یوبیسافت رسید تا به استیج E3 2017 بیاید و از بازی ها و برنامه های جدیدش برای امسال و سال آتی میلادی ...

تحریریه دیجیاتو
نوشته شده توسط تحریریه دیجیاتو | ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۲:۵۴

پس از کنفرانس نه چندان پربار پی سی گیمینگ، بالاخره نوبت به کمپانی یوبیسافت رسید تا به استیج E3 2017 بیاید و از بازی ها و برنامه های جدیدش برای امسال و سال آتی میلادی رونمایی کند. طی این کنفرانس توانستیم بالاخره نگاهی به بازی هایی مانند Mario & Rabbids: Kingdom Battle ،Assassin's Creed: Origins و البته عنوان مورد انتظار Beyond Good and Evil 2 داشته باشیم.

مراسم با ورود شیگرو میاموتو دوست داشتنی، سازنده برخی از برترین فرنچایزهای نینتندو مانند افسانه زلدا و سوپر ماریو آغاز شد و شاهد نخستین نمایش بازی Mario & Rabbids: Kingsom Battle بودیم که به صورت مشترک توسط یوبیسافت و نینتندو ساخته می شود. خبر تولید این بازی پیش تر افشا شده بود و با نمایش آن، بالاخره توانستیم به اطلاعات رسمی درباره انحصاری جدید کنسول نینتندو سوییچ دست پیدا کنیم.

Mario & Rabbids گیم پلی بسیار متفاوتی نسبت به عناوین قبلی دو سری ماریو یا ربیدز دارد و سبک و سیاقی استراتژیک را دنبال می کند. بازیکن با به دست گرفتن کنترل شخصیت های مختلف مانند خرگوش های دوست داشتنی یوبیسافت یا شخصیت های دنیای غنی نینتندو نظیر ماریو، لوییجی و پرنسس پیچ، وارد محیط های نسبتاً بزرگی شده و به سبک XCOM، با دشمنان مقابله کند.

پس از این نمایش زیبا، نوبت به Assassin's Creed: Origins رسید که البته روز گذشته در جریان کنفرانس مایکروسافت رونمایی شده بود. همانطور که می دانید، نسخه جدید از سری بازی Assassin's Creed در کشور مصر دنبال می شود و گیمر می تواند کنترل بیش از یک شخصیت را به دست بگیرد. متاسفانه نمایش کنفرانس یوبیسافت از Origins چندان دلچسب نبود و عجیب بود که این کمپانی فرانسوی، چنین نمایش ضعیفی برای کنفرانس خود در نظر گرفت.

یکی از مهم ترین سورپرایزهای این رویداد، معرفی بازی ریسینگ و مسابقه ای The Crew 2 بود که این بار علاوه بر موتور و اتومبیل های گوناگون، کنترل قایق و هواپیما را هم به شما می سپارد. در تریلر این بازی مشاهده کردیم که بازیکنان مختلف در جهانی بزرگ و وسیع با وسایل نقلیه گوناگونی از اتومبیل ها گرفته تا مانستر تراک ها و هواپیماهای ملخی در حال حرکت بودند.

مثل یکی دو سال اخیر، بخشی از کنفرانس یوبیسافت به بازی South Park: The Fractured But Whole اختصاص یافت که در واقع دنباله ای برای بازی South Park: The Stick of Truth است. این بازی که براساس سریالی تلویزیونی با همین نام ساخته شده، بسیار کمدی به نظر می رسد و احتمالاً جزو مهم ترین و پر فروش ترین بازی های یوبیسافت طی چند وقت آتی خواهد بود. نسخه جدید South Park روز 17 اکتبر (25 مهرماه) روی سه پلتفرم پلی استیشن 4، اکس باکس وان و پی سی عرضه می شود.

خوشبختانه مایکروسافت حداقل چند بازی جدید نیز در دست تولید داشت که احتمالاً مهم ترین آنها Skull & Bones باشد. Skull & Bones قرار است نبردهای دریایی عظیم را شبیه سازی کند و تریلر بازی هم بسیار هیجان انگیز به نظر می رسید؛ با این همه، شباهت ها به نبردهای دریایی Assassin's Creed: Black Flag غیرقابل انکار است و ظاهراً یوبیسافت در صدد استفاده مجدد از ایده های قدیمی خود برآمده است.

پس از Skull & Bones، نوبت به تریلری از بازی جدید واقعیت مجازی یوبیسافت رسید. اثر مورد بحث Transference نام دارد که با توجه به ویدیو به نمایش در آمده از آن می توان حال و هوای آینده نگرانه و عجیب آن را حس کرد. گویا الیجا وود، بازیگر نقش فرودو بگینز در سه گانه ارباب حلقه ها نیز در Transference حضور دارد و احتمالا به عنوان یکی از کاراکترهای بازی ایفای نقش می کند.

با پایان یافتن نمایش بازی جدید و عجیب یوبیسافت، نوبت به معرفی قسمت جدید جاست دنس رسید. البته اطلاعات خاصی از بازی مشخص نشد و تنها چیزی که از نمایش این اثر فهمیدیم تاریخ انتشار آن بود. جاست دنس ۲۰۱۸ قرار است در اکتبر سال جاری روانه بازار شود و احتمالا برای اکثر کنسول های فعلی منتشر خواهد شد.

یوبیسافت از یک بازی جدید دیگر نیز در کنفرانس خود پرده برداشت. این اثر Starlink: Battle For Atlus نام دارد و توسط توسعه دهندگان بازی محبوب اسپلینتر سل ساخته می شود. نکته جالبی که در نمایش بازی به آن اشاره شد، استفاده استار لینک از یک اسباب بازی است که روی کنترلر سوار می شود. البته هنوز هیچ اطلاعاتی از این اسباب بازی و قابلیت های آن منتشر نشده و چیز خاصی از آن نمی دانیم. استار لینک قرار است برای پلی استیشن ۴، اکس باکس وان و نینتندو سوییچ عرضه شود.

پس از نمایش استار لینک نوبت به بازی ورزشی استیپ و آینده این مجموعه رسید. یوبسافت در جریان کنفرانس E3 خود از یک بسته الحاقی به نام Big Olympics پرده برداشت. همانطور که از نام این بسته الحاقی پیداست باید انتظار اضافه شدن حال و هوای المپیک را به استیپ داشته باشیم. Big Olympics Expansion برای عرضه در ۵ دسامبر (۱۴ آذر) در نظر گرفته شده و کاربرانی که Season Pass بازی را خریداری کرده اند قادر به دریافت این بسته الحاقی در این تاریخ هستند.

در حالی که یوبیسافت چندی پیش با چند تیزر نه چندان پربار از نسخه پنجم سری بازی فارکرای رونمایی کرده بود، طی مراسم این کمپانی فرصتی مهیا شد تا بخش هایی از گیم پلی بازی را هم تماشا کنیم. فارکرای 5 جاه طلبانه ترین نسخه از این سری به شمار می رود و علاوه بر داستان چالش برانگیز، قرار است آزادی عمل به مراتب بیشتری نسبت به قبل در اختیار گیمر قرار دهد.

یکی از مهم ترین مسائل درباره تریلر فارکرای 5، قابلیت های مختلف گیم پلی مانند کنترل هواپیما، تراکتور و وسایل نقلیه مشابه دیگر است. در همین حال، ظاهراً ترند جدید صنعت بازی راه خود را به بازی مورد انتظار یوبیسافت هم باز کرده و یکی از همراهان اصلی شما در گیم پلی، سگی باهوش است که می تواند به جان دشمنان افتاده و آنها را تکه و پاره کند.

اگر با خودمان روراست باشیم، کنفرانس یوبیسافت چندان بی نقص نبود اما نمایش پایانی این رویداد، همه برگ ها را به نفع ناشر فرانسوی برگرداند؛ چرا که با ورود میشل آنسل دوست داشتنی، بالاخره پس از سال ها شاهد نخستین نمایش بازی Beyond Good and Evil 2 بودیم.

آنسل پس از پشت سر گذاشتن لحظاتی پر احساس که قطعاً به صبر چندساله او برای نمایش ساخته جدیدش به جهانیان ارتباط داشت، به صحبت درباره Beyond Good and Evil 2 پرداخت و اعلام شد که داستان نسخه دوم، پیش از رویدادهای نسخه ابتدایی و تولد شخصیت اصلی آن، یعنی جید دنبال می شود. اما شاید بزرگترین نکته ناامید کننده، عدم تعیین تاریخ عرضه حدودی بازی باشد که صبر را برایمان سخت تر می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی