ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

آشنایی با میثم طاهری؛ اولین راننده ایرانی در مسابقات نسکار اروپا

وضعیت مسابقات اتومبیل رانی کشورمان نیز  دست کمی از اوضاع و احوال صنعت خودروسازی ایران ندارد و علاقه مندان این رشته عملا با بسیاری مشکلات و کمبود ها دست به گریبان هستند که پروسه استعداد ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۰۰

وضعیت مسابقات اتومبیل رانی کشورمان نیز  دست کمی از اوضاع و احوال صنعت خودروسازی ایران ندارد و علاقه مندان این رشته عملا با بسیاری مشکلات و کمبود ها دست به گریبان هستند که پروسه استعداد یابی یا درخشش استعدادهای ایرانی را مانند بسیاری رشته های ورزشی دیگر با اخلال مواجه کرده است.

نبود پیست مناسب، هزینه بالای تجهیزات و خودروها، مشکلات قانونی برای خرید و واردات قطعات، نبود اسپانسر و عدم حمایت رسانه ها در زمینه پوشش مسابقات و انبوهی از مشکلات مدیریتی از جمله مهمترین ریشه های بروز این مشکلات محسوب می شوند اما در چنین شرایطی نیز هر از چند گاهی نامی از یک راننده ایرانی در مسابقات بین المللی شنیده می شود که جای بسی خوشحالی دارد.

سالهاست که سهیل عیاری به عنوان یک راننده دو رگه ایرانی و فرانسوی در رقابت ها شرکت می کند و حتی سابقه حضور در مسابقات کارتیگ را نیز در کارنامه دارد، کوروش محمد خانی ایرانی مستعد دیگریست که تاکنون با حمایت مالی پدرش توانسته مدارج رشته سرعت را تا رسیدن به سطح مسابقات فرمول 3 طی کند و حالا به امید یافتن اسپانسر برای راهیابی به فرمول یک روزگار می گذراند و نام میثم طاهری نیز طی دو سال اخیر به عنوان یک راننده ایرانی موفق در مسابقات بین المللی شنیده می شود.

او که در اغلب مسابقات با اسم سام طاهری شرکت می کند، عرق خاصی نسبت به پرچم ایران دارد و معمولا بر روی بدنه خودروها یا کلاه ایمنی خود از رنگ های پرچم ایران استفاده می کند.

معمولا استعداد یابی و آموزش رانندگان حرفه ای از سن بسیار کم آغاز می شود و با توجه به ضعف سیستماتیک فدراسیون در پرورش و کشف استعددهای جوان، معمولا رانندگان ایرانی شانس چندانی برای راهیابی به سطوح بالای اتومبیل رانی پیدا نمی کنند، چرا که استعداد و علاقه ایشان معمولا در سنین بالایی کشف می شود.

متاسفانه میثم طاهری نیز از این قاعده مستثنی نیست و از این رو با توجه به نبود اسپانسر ناچار است تمامی هزینه های هنگفت شرکت در مسابقات را شخصا پرداخت کند.

او که سالهاست در امارات زندگی می کند رانندگی حرفه ای خود را از مسابقات کارتینگ آغاز کرده است و سپس در رقابت های سری GT و استقامت 24 ساعته قدم گذاشته و امسال در سری رقابت های نسکار اروپا شرکت می کند.

او همچنین قصد دارد مسیر خود در تجربه کردن رقابت های مختلف را با شرکت در مسابقات ایندی لایت یا نسکار آمریکا در سال های آینده دنبال کند.

با این حال میثم طاهری هزینه حضور در اتومبیل رانی را از طریق شرکت خود که در زمینه شبکه فعال است، تامین می نماید و امیدوار است که با یافتن اسپانسر زمینه مالی لازم برای شرکت در رقابت های فرا قاره ای و جهانی فراهم شود.

از این رو با توجه به تجربیات متنوع، می توان میثم طاهری را یکی از افراد موثر برای استعداد یابی و آموزش حرفه ای اتومبیل رانی دانست و امید است که ظرف سال های آتی شاهد استفاده بیشتر از تجربه گرانقدر چنین افرادی در کشورمان باشیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • pouya s
    pouya s | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶

    تو اخبار دیدم نسکار اروپا نفر دوم شده که جای خوشحالی داره

  • خط خطی
    خط خطی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    اگه ایران بود نهایتا راننده تاکسی می شد

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    به افتخارش

مطالب پیشنهادی