ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شبکه های اجتماعی، ابزاری در دستان روسیه برای نفوذ به قلب ارتش آمریکا

طبق گزارشی که اخیرا نشریه Politico منتشر کرده، روسیه نتنها به فعالیت های جاسوسی خود علیه آمریکا ادامه می دهد، بلکه تلاش می کند تا روی اعضای آن نیز اثر بگذارد. ماموران روسی ظاهرا در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

طبق گزارشی که اخیرا نشریه Politico منتشر کرده، روسیه نتنها به فعالیت های جاسوسی خود علیه آمریکا ادامه می دهد، بلکه تلاش می کند تا روی اعضای آن نیز اثر بگذارد.

ماموران روسی ظاهرا در شبکه های اجتماعی با سربازان و بازنشستگان ارتش آمریکای طرح دوستی می ریزند و اکانت های متعلق به آنها را هک کنند.

هدف از این فعالیت ها، آنطور که کارشناسان گفته اند، تبدیل نمودن این افراد به «ستون پنجم»ی برای روسیه است که حسابی ارتش آمریکا را هم به دردسر انداخته است.

ماموران روسیه در شبکه های اجتماعی با سربازان آمریکایی و بستگانشان طرح دوستی می ریزند

همانطور که در بالا اشاره کردیم، یکی از تکنیک های مورد استفاده توسط روسیه، ایجاد طرح دوستی با سربازان و بازنشستگان آمریکایی و حتی بستگانشان در شبکه های اجتماعی است تا از این طریق اطلاعات مورد نیاز خود را جمع آوری کرده و در ادامه دیتای نادرستی را از طریق آنها در فضای مجازی پخش کنند.

جالب آنکه درخواست های دوستی به این افراد در شبکه های اجتماعی از طریق اکانت های ساختگی با عکس های پروفایل جذاب صورت می گیرد.

آنها همچنین پروپاگاندای خود را روی فیسبوک منتشر می کنند تا از این طریق موقعیت ارتش روسیه را در میان نظامیان آمریکا بهبود بدهند. برای نمونه، سرنا مورینگ از پیمانکاران نظامی آمریکا، به یاد دارد که چندی قبل یک گزارش ساختگی را در رابطه با یک سرباز از جان گذشته روسی خوانده بود که ظاهرا در نبرد با نیروهای داعش جان باخته که البته این خبر مورد تقدیر و ستایش سربازان آمریکایی قرار گرفته بود و در تمجید آن سخن ها رانده بودند.

روسیه همچنین همکاری های گسترده ای را هم با وبسایت های مطرح نظامی آغاز کرده تا محتوای مد نظر خود را از طریق آنها در فضای مجازی منتشر کند.

اما در کنار همه این فعالیت ها، هکرهای روسی تلاشی بی پایان را علیه نظامیان آمریکایی آغاز کرده اند و امروز بالغ بر 41 دردصد از حملات صورت گرفته توسط گروه Fancy Bear علیه نظامیان این کشور یا بازنشستگان ارتش آن انجام می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • سعید
    سعید | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    یکم تاریخ شوروی مطالعه کنی بد نیست
    نمیگم آمریکا بی عیبه
    حرفم این که هیچ کشوری در طول تاریخ نبوده که کشور هایی فتح کنه بعد اون کشور ها رو به مردمشون برگردونه
    یکم روی تاریخ بعد جنگ جهانی تمرکز کنید بعد از جنگ شوروی چه کرد با شرق اروپا امریکا چه کرد با غرب اروپا شوروی شرق اروپا رو ضمیمه خودش کرد اما امریکا تمام کشورهایی که فتح کرده بود باز پس داد حتی ژاپن ایتالیا و آلمان که مقصرین جنگ بودند
    روسیه کشوری با تاریخ سیاه
    کافی سر زمین هایی که از ایران به زور جدا کرد به یاد بیارید و اشغال آذربایجان ایران بعد از جنگ جهانی دوم که با کلی سیاست دولت ایران طرف بود ماجرای حزب دمکرات اذربایجان و رهبری جعفر پیشه‌وری که این بحران یکی از حرکات شوروی که در نهایت به جنگ سرد خطم میشه

    • آریا
      آریا | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

      اینها فکر کردن دنیا دو قطبی بشه امریکا دست از سرشون بر میداره. نمیدونن بر عکس سر رقابت میشن گوشت قربونی.
      تمام جنگها و کوتاهای خونین بعد جنگ دوم جهانی سر رقابت شوروی امریکا بود. دنیا دو قطبی بشه بدبختی به وجود میاد. کشور های ضعیف بین این دو قطب له میشن.

      • تیبگ
        تیبگ | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

        یه قطبی بودن بدتره .حمله به میکنن به یک کشوری که تروریست رو خودشون انداختن توش بعد میگن ما برای ایجاد صلح اومدیم

        • آریا
          آریا | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

          زمانی که دوقطبی بود که بیشتر حمله میکردن. شوروی از یه طرف انریما از طرف دیگه. کامبوج ویتنام افغانستانو.. همه زمان دوقطبی بودن جنگ شد. مشکل خاورمیانه قدیمیتر از دعوای روسیه و امریکاست.

  • تیبگ
    تیبگ | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    خدایی دمشون گرم .باید جهان از یک قطبی بودن دربیاد

    • آریا
      آریا | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

      حتما اون قطبش هم چین دیکتاتور یا روسیه لاشخور باشه نه؟

مطالب پیشنهادی