ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

مایکروسافت به پرسشی پیرامون اجرای بازی های اکس باکس روی پی سی پاسخ داد

فیل اسپنسر خوب می داند که تیم اکس باکس دوست ندارد که او چیزی را پیش از موعد اعلام کند. با این حال اسپنسر در مصاحبه ای خیلی خوشبینانه از عرضه بازی های اکس باکس ...

پوریا دانشور
نوشته شده توسط پوریا دانشور | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

فیل اسپنسر خوب می داند که تیم اکس باکس دوست ندارد که او چیزی را پیش از موعد اعلام کند. با این حال اسپنسر در مصاحبه ای خیلی خوشبینانه از عرضه بازی های اکس باکس اصلی و سرویس گیم پس بر روی رایانه های شخصی سخن گفت.

در جریان همایش مایکروسافت در نمایشگاه E3 سال 2017 تایید شد که عناوین اولین کنسول مایکروسافت به زودی روی اکس باکس وان قابل بازی خواهند شد. این سوال برای اهالی صنعت ویدیو گیم مطرح شد که آیا این بازی ها روی رایانه های شخصی هم عرضه می شوند یا خیر.

از اسپنسر، مدیر بخش اکس باکس که سرش در هفته اخیر بسیار شلوغ بود، پرسیده شد که آیا روزی بازی های اکس باکس روی رایانه های شخصی هم عرضه خواهند شد یا خیر و وی بلافاصله پاسخ مثبت داد. در مصاحبه با PCGamer، وی گفت که دوست دارد که بازی های اکس باکس اصلی روی رایانه های شخصی هم قابل بازی باشند.

اسپنسر توضیح داد که معماری اکس باکس اصلی، بر مبنای چیپ های x86 بود. و به همین دلیل عرضه بازی های آن کنسول روی رایانه های شخصی و اکس باکس وان، بسیار راحت تر از منتشر کردن بازی های Xbox 360 روی این دو پلتفرم است، زیرا که این دو معماری مشابهی با اکس باکس اصلی دارند.

البته اسپنسر گفت که تیم اکس باکس باید مقدماتی فراهم کنند تا بازی های اکس باکس اصلی روی رایانه های شخصی هم اجرا شوند، اما در آینده این امکان فراهم خواهد شد.

همچنین پی سی گیمرز از مدیر بخش اکس باکس در مورد سرویس گیم پس پرسید، سرویسی اشتراکی با هزینه 10 دلار در ماه که به کاربران اکس باکس وان، دسترسی به تعداد زیادی از بازی های Xbox 360 و Xbox One را می دهد.

اسپنسر قاطعنه گفت که می خواهد این سرویس را روی رایانه های شخصی هم ببیند، زیرا که گیم پس صرفا یک سرویس اشتراکی نیست، یک مدل تجاری است که مایکروسافت از آن بهره می برد و چه برای توسعه دهندگان و چه برای بازیکنان سودمند است.

نه عرضه بازی های اکس باکس اصلی و نه سرویس گیم پس برای رایانه های شخصی تایید نشده، اما آنطور که معلوم است، مایکروسافت در حال کار بر روی آن ها است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    به به دارن غوغا میکنن

  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    ایول دمشون گرم هر دو تا طرف رو دارن

مطالب پیشنهادی