ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه 54 فایرفاکس منتشر شد؛ بهبود قابل توجه سرعت از طریق پردازش چندگانه

موزیلا که چند وقتی است نتوانسته همانند گذشته کاربران مرورگر خود را راضی نگه دارد اخیراً نسخه 54 فایرفاکس را با یک تغییر بزرگ منتشر کرده تا بتواند کماکان با کروم، اج و سافاری رقابت ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

موزیلا که چند وقتی است نتوانسته همانند گذشته کاربران مرورگر خود را راضی نگه دارد اخیراً نسخه 54 فایرفاکس را با یک تغییر بزرگ منتشر کرده تا بتواند کماکان با کروم، اج و سافاری رقابت کند.

گفتنی است در تازه ترین نسخه مرورگر فایرفاکس، قابلیتی با عنوان «E10s» برای تمام کاربران به صورت پیشفرض فعال شده که از کاهش سرعت مرورگر به هنگام بارگذاری صفحات سنگین، جلوگیری خواهد کرد.

با پردازش چندگانه، مرور صفحات سنگین بدون افت سرعت ممکن می شود

لازم به ذکر است «E10s» پروژه ای بود که موزیلا طی سالیان درازی در تلاش برای توسعه آن بود و در ابتدا با نام «الکترولیز» (Electrolysis) شناخته می شد اما در سال 2011 به دلیل مشکلات فنی به حالت تعلیق در آمد. شرکت مورد بحث در سال 2016 یک بار دیگر پروژه مذکور را در دستور کار قرار داد و این بار نام آن را «E10s» گذاشت.

«نیک نگوین» مدیر ارشد موزیلا در رابطه با «E10s» گفته است که این قابلیت علاوه بر افزایش سرعت مرورگر و کاهش کرش های آن، به مرورگر این امکان را می دهد تا با بهره گیری از پردازش های چندگانه، مرور صفحاتی شلوغ مانند فیسبوک را به راحتی و بدون لگ برای کاربر به ارمغان آورد.

باید گفت که هم اکنون وبسایت ها در دیگر مرورگرها نظیر کروم دارای یک پردازش مجزا بوده که همین عامل سبب اتلاف میزان زیادی از حافظه رم کامپیوتر می شود. اما در نسخه 54 فایرفاکس محتویات سایت ها به صورت چندگانه پردازش می شوند که از کاهش سرعت کامپیوتر و مرورگر جلوگیری خواهد نمود.

با این تفاسیر شاید وقت آن فرا رسیده که فایرفاکس خود را به جدیدترین نسخه بروز رسانی کرده و یک شانس دیگر را در اختیار آن قرار دهید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • srb90
    srb90 | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    من چند ساله از فایرفاکس استفاده میکنم هم رو ویندوز هم اندروید با تعریفایی که از کروم شنیدم برای 10 روز امتحانش کردم اما برگشتم به فایرفاکس، بنظرم خیلی بهتره

  • محمد رضا
    محمد رضا | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    من خودم تا همین سه و چهار سال پیش خیلی از فایر فاکس استفاده میکرم اما الان ازش بدم میاد برعکس شیفته کروم شدم چون هم قشنگتره و هم سریعتر و هم منظم تر .

مطالب پیشنهادی