ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل طراح ارشد چیپست موبایل اپل را به استخدام خود درآورد

جدید ترین استخدام در گوگل، تغییرات بزرگی را در آینده موبایل های پیکسل نوید می دهد. این کمپانی به تازگی «مانو گولاتی» (Manu Gulati) یکی از طراحان کلیدی چیپ با سابقه هشت ساله در اپل ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

جدید ترین استخدام در گوگل، تغییرات بزرگی را در آینده موبایل های پیکسل نوید می دهد. این کمپانی به تازگی «مانو گولاتی» (Manu Gulati) یکی از طراحان کلیدی چیپ با سابقه هشت ساله در اپل را به عنوان «آرشیتکت اصلی سیستم-بر-چیپ» به کار گرفته.

گوگل به دنبال متخصصین بیشتر در زمینه طراحی و ساخت چیپست های موبایل می گردد

پروفایل لینکدین گولاتی اطلاعات زیادی را در مورد محور اصلی فعالیت هایش در گوگل فاش نمی کند، اما منابع خبری معتقدند اهالی مانتن ویو قصد دارند چیپ های اختصاصی را برای موبایل های پیکسل توسعه دهند. گوگل همچنین به دنبال متخصصین بیشتر در زمینه معماری و طراحی چیپ می گردد و در لیست نیروهای مورد نیازش، مواردی مانند «معمار پردازنده اصلی SoC تلفن همراه» و مشابه آن هم به چشم می خورد.

سال گذشته میلادی نخستین اخبار مبنی بر توسعه چیپست های سفارشی برای محصولات پیکسل به گوش رسید، اما کارشناسان این موضوع را جدی نگرفتند. اپل، هوآوی و سامسونگ هر ساله ده ها میلیون دستگاه تلفن همراه را به فروش می رسانند، بنابراین اقدام آنها برای توسعه سخت افزار سفارشی کاملاً توجیه پذیر است، حال اینکه آمار فروش اسمارت فون های گوگل به هیچ وجه به رقبای اصلی اش نمی رسد.

نقص در موبایل های پیکسل گوگل

حال با استخدام گولاتی، تصور می شود که گوگل رشد قابل توجهی را برای سبد محصولات پیکسل پیش بینی کرده و حاضر است سرمایه گذاری فوق العاده ای را به این امر تخصیص دهد، ضمن اینکه هزینه بالای تولید چیپست در مقیاس کم را نیز متحمل گردد.

از طرفی، راهکار گوگل برای استفاده از چیپ های اختصاصی می تواند شرکای اندرویدی این کمپانی را دلسرد کند. این غول تکنولوژی پیش از این هم به عنوان یک رقیب سخت افزاری مطرح بود، اما پیکسل ها به خاطر استفاده از چیپ های ثالث تمایز چندانی با محصولات دیگر شرکت ها نداشتند. حال اگر گوگل بتواند با چیپ های سفارشی عملکرد به مراتب بهتری را در سیستم عامل اندروید ارائه دهد، برگ برنده ارزشمندی را در رقابت با دیگران به دست خواهد آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • moslemzare
    moslemzare | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    وقتی واسه استخدامرمیگن سابقه کار ، ینی این

مطالب پیشنهادی