ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تعداد مشترکین موبایل در جهان از مرز پنج میلیارد نفر عبور کرد

بازوی تحقیقاتی انجمن جهانی ارتباطات همراه موسوم به GSMA Intelligence به تازگی نقطه عطفی را در تاریخ ارتباطات جهان اعلام کرد. بر اساس آمار و ارقام این مؤسسه، اکنون بیش از 5 میلیارد نفر یعنی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

بازوی تحقیقاتی انجمن جهانی ارتباطات همراه موسوم به GSMA Intelligence به تازگی نقطه عطفی را در تاریخ ارتباطات جهان اعلام کرد. بر اساس آمار و ارقام این مؤسسه، اکنون بیش از 5 میلیارد نفر یعنی دو-سوم جمعیت کره خاکی به ارتباطات موبایلی دسترسی دارند.

مرکز فوق اطلاعات لحظه ای را برای کل ارتباطات برقرار شده در سطح جهان از طریق تلفن همراه ارائه می کند و آمار دقیق مربوط به تمام مناطق و کشورهای جهان را نیز در اختیار کاربران قرار می دهد. GSMA این ارقام را بر اساس «پایگاه داده گسترده و وسیع از داده ها و پیش بینی های جهانی» محاسبه و اعلام می نماید.

البته لازم است بدانید تعداد کل ارتباطات موبایلی به مراتب بیشتر از تعداد مشترکین است، چون بسیاری از افراد در کشورهای مختلف از دو یا چند سیم کارت برای کاربری شخصی، شغلی و اجتماعی استفاده می کنند. برخی گزارش ها نشان می دهند که در سال 2010 به رقم 5 میلیارد تلفن همراه فعال در سطح جهان رسیده ایم.

در این آمار، تعداد کل ارتباطات همراه در سطح جهان رقم 8.1 میلیارد را نشان می دهد که البته بخشی از آن به ارتباطات M2M (ماشین به ماشین) بر می گردند. اگر این نوع ارتباطات را حذف کنیم، به رقم حدودی 7.7 میلیارد تلفن همراه در سطح کره زمین می رسیم.

در گزارش GSMA Intelligence آمده است که رسیدن به تعداد 5 میلیارد مشترک منحصر به فرد، نقطه عطفی برای این صنعت محسوب می شود که فقط چند دهه از پدید آمدنش می گذرد. این پیشرفت مستلزم سرمایه گذاری هزاران میلیارد دلاری اپراتورها روی شبکه های زیرساختی و خدمات مبتنی بر آنها بوده است.

گفتنیست طبق آمار GSMA در سال 2003 فقط یک میلیارد مشترک موبایل در جهان وجود داشت. در سال 2007 این رقم دو برابر شد و در سال های 2010، 2013 و 2017 به ترتیب به سه، چهار و پنج میلیارد مشترک رسیدیم. ضریب نفوذ تلفن همراه در جهان هم اکنون به 67 درصد رسیده که آمریکای شمالی و اروپا با بیش از 80 درصد در بالاترین سطح قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • تیبگ
    تیبگ | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

    خخخخخ تعداد کاربران جنوب آفریقا از کله خاورمیانه و شمال آفریقا بیشتره

    • Mj Kianiapp
      Mj Kianiapp | ۲۴ خرداد ۱۳۹۶

      تو خاورمیانه 100 میلیون بیشتر از آمریکا کاربر وجود داره?

مطالب پیشنهادی