ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بررسی بازی Angry Birds Evolution؛ پوکمون های خشمگین

خبر خیلی عجیبی برایتان داریم؛ Angry Birds Evolution واقعا عنوان «خوبی» است. بعد از معرفی قسمت جدید مجموعه پرندگان خشمگین و به واسطه عرضه چندین بازی ضعیف، خیلی ها انتظار داشتند تا Evolution هم خاطرات ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

خبر خیلی عجیبی برایتان داریم؛ Angry Birds Evolution واقعا عنوان «خوبی» است. بعد از معرفی قسمت جدید مجموعه پرندگان خشمگین و به واسطه عرضه چندین بازی ضعیف، خیلی ها انتظار داشتند تا Evolution هم خاطرات خوب بازیکن ها با این شخصیت های دلنشین را نابود کند.

اما اینگونه نشد. شاید همچنان در بخش استفاده از ایده ها شاهد فاصله زیادی با قسمت های ابتدایی باشیم ولی نکته اینجاست روویو به کمک ترکیب المان های چندین بازی توانسته یک تجربه به مراتب جذاب تر از چند عنوان قبلی انگری بردز که همگی نا امید کننده بودند را به بازیکن ها هدیه بدهد.

در واقع هیچکدام از بازی های پرندگان خشمگین دارای ایده اوریجینالی نیستند. حتی همان انگری بردزهای اولیه هم همین وضعیت را داشتند و روویو برای ساخت آن ها از بازی Crush the Castle الهام گرفت؛ عنوانی که در آن باید با منجنیق به سمت دیوارهای دشمن حمله می کردید تا ملکه و پادشاه را از بین ببرید.

ولی مسئله اینجاست با وجود جدید نبودن ایده بازی، توسعه دهنده به قدری المان های مثبت را چاشنی کار کرد که توانست آن را به تسخیر خود در بیاورد. طراحی مراحل بی نظیر و متنوع، محیط بسیار شاد، شخصیت های بامزه و رابط کاربری ساده باعث می شدند تکرار پرتاب پرندگان به سمت خوک ها هر ثانیه لذت بخش تر از گذشته باشد.

با این وجود، بازی هایی که بعد از چند قسمت اولیه انگری بردز به انتشار رسیدند دو مشکل بزرگ داشتند؛ ایده ها همچنان تکراری بودند ولی متاسفانه آن پرداخت درست به المان ها را نمی دیدیم. رفته رفته وضعیت برای سری انگری بردز وخیم تر شد و نهایت با اپلیکیشن هایی رو به رو شدیم که حتی نمی توانستیم تحمل شان کنیم.

اما Angry Birds Evolution پایانی بر سراشیبی سقوط پرندگان خشمگین است. یک عنوان زیبا که از بازی های دو سال پیش این مجموعه به مراتب سرگرم کننده تر بوده و روویو با ترکیب دو ایده مختلف موفق شده معجونی دلچسب برای بازیکن ها به ارمغان بیاورد.

حالا این دو ایده کدام هستند؟ گیم پلی Angry Birds Action را با المان های مجموعه معروف پوکمون تلفیق کنید تا به جواب رسید. Evolution بیش از آنکه یک بازی کاملا جدید باشد، ادامه Action است و روویو هم به کمک بخش آنلاین و مکانیزم های سبک نقش آفرینی توانسته رنگ و بویی متفاوت به ساخته خود ببخشد.

Evolution همان داستان همیشگی را تعریف می کند؛ خوک ها تخم پرندگان را دزیده و شما باید با استفاده از نیروهای خود به آن ها حمله کنید. همانند Action با وجود اینکه تمرکز گیم پلی Evolution روی پرتاب پرندگان است اما بازی را می توان ترکیبی از Pinball [همان بازی معروف ویندوز های اکس پی] و بیلیارد توصیف کرد.

بدین صورت که در تمام مرحله ها با کشیدن دست خود روی صفحه لمسی، جهت پرتاب یکی از پرندگانی که در اختیار دارید را انتخاب کرده و او را همانند توپی پرتاب کنید. بعد از چند حمله هم نوبت به حریف می رسد. بنابراین باید مراقب باشید تا پیش از اتمام سلامتی تان دشمنان را شکست دهید.

اضافه کنیم این که چه زمانی خوک ها به سمت شما هجوم بیاورد، بستگی به نوع آن ها خواهد داشت. بعضی از آن ها پس از دو پرتاب انتقام می گیرند و تعدادی هم تا دور سوم یا چهارم اقدامی نمی کنند. خوشبختانه گستردگی خوب دشمنان و قدرت های مختلف شان موجب گشته تا مبارزات تا مدت ها جذابیت خود را حفظ نمایند.

جدا از آنکه الهام از المان های نقش آفرینی سری پوکمون که بالاتر گفتیم تاثیر بسزایی روی ذات اعتیادآور Evolution گذاشته است. شما نهایت قابلیت انتخاب 5 نفر در تیم خود را دارید. نکته اینجاست تعداد پرندگان بازی زیاد بوده و ضمن اینکه همگی در چند دسته با قدرت های مختلف تقسیم گشته اند می توانید آن ها را ارتقا بدهید.

برای این کار هم کافیست از کارت ها [پرندگان با آن ها مشخص شده اند] کمک بگیرید. بدین صورت که پرنده ای که می خواهید را انتخاب کرده و یک کارت دیگر را برای افزایش قدرت آن فدا کنید. فکر کنیم اسکرین شات پایین به خوبی روند ارتقا پرندگان را نشان می دهد.

با وجود اینکه روویو زحمت زیادی برای سرگرم کننده بودن گیم پلی Evolution کشیده و تا حد زیادی هم موفق بوده اما بازی از همان مشکل بزرگ Action رنج می برد؛ تاثیرات پرتاب ها به اندازه انگری بردزهای اولیه نیست. آنجا شما کافی بود با چند درجه اشتباه پرندگان را به سمت خوک ها می فرستادید تا نتیجه کاملا عوض بشود.

شاید به واسطه طراحی مرحله ها و تنوع خوب آن ها در Evolution این مسئله کمتر از Action به چشم بخورد ولی همچنان می توانیم اهمیت به نسبت کم جهت گیری را ببینیم که البته با توجه به محدودیت های موجود در گیم پلی Evolution می شود تا حدودی از آن چشم پوشی کرد.

خوب این از بخش تک نفره، حالا بیایید به قسمت جذاب آنلاین بپردازیم. اینجا محیط به دو بخش تقسیم شده و خوک ها هم در وسط آن قرار گرفته اند. اکنون شما باید با ضربه زدن به دشمنان، آن ها را به سمت زمین قرمز رنگ [قسمت بازیکن رو به رویی] بفرستید.

چون در پایان هر پرتاب، خوک ها به کاربرانی که در محیط شان قرار گرفته باشند شلیک می کنند و در صورتی که سلامتی شما به اتمام برسد خواهید باخت. بخش آنلاین Evolution خیلی ساده است اما با هیجان موجود در مسابقات به بهترین حالت ممکن، حتی بیش از بخش تک نفره شما را سرگرم می کند.

چنین حرفی را زدیم چون اهمیت پرتاب اینجا بیشتر از مرحله های اصلی بوده و یک اشتباه می تواند به معنای باخت باشد. خوشبختانه سرورهای بازی هم به گونه ای هستند تا به سرعت بتوانید به یک مسابقه بروید و طعم نبرد با بقیه بازیکن های جهان را بچشید.

حرف های خود را اینگونه به پایان می رسانیم که Evolution از دیدگاه کیفیت همچنان نمی تواند خودش را به عناوین ابتدایی نزدیک کند اما حداقل نکته مثبت اینجاست که نسبت به بازی های اخیر انگری بردز تجربه مراتب جذاب تری را به مخاطبینش هدیه می دهد. بنابراین در صورتی که از طرفداران بازی هستید پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

Angry Birds Evolution

Angry Birds Evolution

سازنده: Rovio Entertainment قیمت: رایگان با پرداخت درون برنامه ای دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 801 / 415 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • s-m Ss
    s-m Ss | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    سلام چطور و از کجا کدوم سایت جم بگیرم برا بازیم؟

  • s-m Ss
    s-m Ss | ۲۰ شهریور ۱۳۹۶

    چطور و از کجا برای بازیم جم بگیرم؟؟؟یعنی بخرم

  • amirhosain
    amirhosain | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

    سلام آقای کریمی
    یه سوال داشتم که . چرا حجم برنامه ها تو هر سیستم عاملی اختلاف دارن؟
    اگه پاسخ بدید ممنون میشم

    • محمد کریمی
      محمد کریمی | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶

      سلام امیرحسین جان، چندین علت مختلف داره:

      1 – یکی از اونا اینه که فایل های تعریف کننده رابط کاربری آیفون خیلی بزرگتر از اندرویده.
      2 – همچنین رمزنگاری یا همان Encryption کد در iOS فضای بیشتری نسبت به اندروید به خودش می گیره.
      3 – دلیل سوم هم این هست که در اندروید عکس ها در سه نوع مختلف (high ،medium و low) دسته بندی میشن و در هنگام نصب ممکنه بسته به موبایل شما از همه این پوشه ها استفاده نشه. در صورتی که اپ های یونیورسال آیفون اینجوری نیستند.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی