ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مکلارن 570S اسپایدر رونمایی شد؛ رقیبی ارزان قیمت برای فراری 488

مکلارن ادعا کرده است که از نظر توانایی های حرکتی، مدل اسپایدر 570S چیزی از مدل سقف دار این خودرو کم ندارد در حالی که حتی لذت رانندگی بدون سقف نیز به آن اضافه شده ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

مکلارن ادعا کرده است که از نظر توانایی های حرکتی، مدل اسپایدر 570S چیزی از مدل سقف دار این خودرو کم ندارد در حالی که حتی لذت رانندگی بدون سقف نیز به آن اضافه شده است.

سقف این خودرو از نوع دو مرحله ی الکتریکی است که از جنس فیبر کربن ساخته شده است. تکنولوژی و مواد سبک وزن مورد استفاده در سقف این خودرو با سایر مدل های روبازی نظیر 650S و 675LT اسپایدر یکسان است و طبق گفته ی سازنده، این سقف می تواند در عرض ۱۵ ثانیه باز و یا بسته شود.

ضمن اینکه می توان تا حداکثر سرعت ۴۰ کیلومتر بر ساعت می توان برای باز کردن و بستن سقف اقدام کرد.

برای اینکه در هنگام حرکت با سقف باز، باد ورودی به کابین سرنشینان را آزار ندهد مکلارن اقدام به طراحی و نصب یک بادگیر با کنترل الکترونیکی کرده است تا از شدت جریان هوای ورودی به کابین بکاهد.

همچنین برای بهبود این موضوع ابعاد اسپویلر عقب نیز به میزان ۱۲ میلیمتر در مقایسه با مدل کوپه افزایش یافته است. این اسپویلر جدید کاملا متفاوت با اسپویلر مورد استفاده در مدل کوپه است و رنگ آن نیز به رنگ خاکستری پالادیوم تیره رنگ آمیزی شده است.

قدرت مورد نیاز این خودرو از طریق یک موتور هشت سیلندر وی شکل به نام M838TE تامین می شود که دارای ۳.۸ لیتر حجم بوده و به سیستم تویین توربو نیز مجهز است.

این موتور توانایی تولید ۵۶۱ اسب بخار قدرت را در ۷۴۰۰ دور بر دقیقه و ۶۰۰ نیوتون متر گشتاور را در دور موتور ۵۰۰۰ تا ۶۵۰۰ دور بر دقیقه دارد.

وزن مدل اسپایدر در مقایسه با مدل کوپه به میزان ۴۶ کیلوگرم بیشتر است اما مکلارن گفته است که از نظر مقاومت شاسی، هر دو خودرو در شرایط یکسانی قرار دارند.

همچنین به لطف استفاده از یک گیربکس ۷ دنده ی دوبل کلاچ در این خودرو، 570S اسپایدر توانایی رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را در عرض ۳.۲ ثانیه دارد.

شتاب صفر تا ۲۰۰ کیلومتر این مدل نیز تنها ۹.۶ ثانیه است که در مقایسه با مدل کوپه تنها یک دهم ثانیه کندتر شده است. حداکثر سرعت دو خودرو نیز یکسان بوده و هر دو توانایی رسیدن به سرعت ۳۲۸ کیلومتر بر ساعت را دارند.

البته در مدل اسپایدر اگر سقف را باز کنید به دلیل افزایش میزان ضریب مقاومت هوا، حداکثر سرعت قابل خودرو به ۳۱۵ کیلومتر بر ساعت محدود خواهد شد.

این مدل جدید در بین محصولات مکلارن هم رده ی مدل هایی چون 570S کوپه و 570GT قرار دارد که در سری اسپرت طبقه بندی می شوند، بنابراین مدل 720S که اخیرا در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ و به عنوان جایگزین مدل 650S معرفی شده است در رده ای بالاتر 570S اسپایدر قرار دارد.

اولین رونمایی عمومی از این خودرو در فستیوال سرعت گودوود ۲۰۱۷ اتفاق خواهد افتاد که در ۲۹ ژوئن سال جاری برگزار می شود. این مدل نیز در کنار سایر محصولات این خودروساز بریتانیایی در خود کشور انگلستان و به صورت دست ساز به تولید خواهد رسید و تحویل آن به مشتریان از ماه آگوست آغاز خواهد شد.

مکلارن تصمیم گرفته است تا همانند مدل 720S، چهارصد دستگاه نخست این خودرو را نیز با عنوان Launch Edition عرضه کند. برای تودوزی داخل خودرو نیز خریداران امکان انتخاب ۲۰ رنگ مختلف را دارند که در مقایسه با قبل سه رنگ جدید به لیست رنگ های قابل انتخاب برای کابین اضافه شده است.

قیمت این خودرو برای بازار انگلستان از ۲۷۶ هزار دلار آغاز خواهد شد که در مقایسه با فراری 488 اسپایدر و مکلارن 650S اسپایدر ارزان تر محسوب می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی