ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

استفاده از واقعیت مجازی در دندان پزشکی کاهش درد
تکنولوژی

واقعیت مجازی می تواند از دردناکی تجربه مراجعه به دندان پزشک بکاهد

دندان پزشکان به خوبی می دانند که هرقدر بتوانند حواس بیمار را حین کار روی دندان های او به موضوعی دیگر منحرف کنند، فرد بهتر می تواند روی یونیت کار آنها دوام بیاورد. برای دستیابی ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

دندان پزشکان به خوبی می دانند که هرقدر بتوانند حواس بیمار را حین کار روی دندان های او به موضوعی دیگر منحرف کنند، فرد بهتر می تواند روی یونیت کار آنها دوام بیاورد. برای دستیابی به این هدف گروهی از محققین انگلیسی قصد دارند از تکنولوژی واقعیت مجازی استفاده کنند.

تماشای مناظر طبیعی اثری شگرف در کاهش درد دارد

آنها در تحقیق خود ۸۰ بیمار که دندان های آنها نیاز به کشیدن یا پر کردن داشته را به سه گروه تقسیم کرده اند. گروه اول در حین کار دندان پزشک به تماشای یک ویدیوی ۳۶۰ درجه از ساحل دریا نشسته اند. گروه دوم در یک شهر مجازی به گشت و گذار پرداخته اند و گروه سوم بدون هدست واقعیت مجازی روی یونیت پزشک قرار گرفتند.

نتیجه این که گروه اول درد بسیار کمتری را در حین انجام عمل روی دندان خود تجربه کردند. ضمن این که آنها نسبت به بقیه خاطره درد کمتری را نیز پس از انجام کار روی دندان خود حس کرده اند.

جالب اینجاست که میان تجربه درد افرادی که به تماشای شهر مجازی پرداخته اند با کسانی که اصلاً از هدست واقعیت مجازی بهره نبرده بودند هیچ تفاوت معناداری وجود نداشت. این یافته ها نشان می دهد که ارتباط انسان با طبیعیت، حتی از طریق ابزارهای مجازی نیز می تواند در ایجاد آرامش روانی در او موثر باشد.

محققین امیدوارند بتوانند با استفاده از یافته های حاصل از این تحقیق و تحقیقات مشابه به ترکیبی موثر از روش های درمانی مرسوم دارویی و روش های آرامش بخش نوین چون استفاده از واقعیت مجازی دست یابند تا از این طریق بتوان کنترل بهتری روی درد حاصل از انواع بیماری یا جراحات ایجاد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • Moslem Zare
    Moslem Zare | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    دفترچه تامین اجتماعی هم میگیره؟

  • محمد حسین نادرخانی
    محمد حسین نادرخانی | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    خیلی خیلی عالیه نوت ۸ بهتر از S8 خواهد بود

  • thepjt
    thepjt | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    آقا یک سوال ... مگه ویژگی اصلی واقعیت مجازی این نیست که بتونی سرت رو به اینطرف اونطرف بچرخونی و زاویه دیدت رو عوض کنی ؟ ..

    خوب وقتی که تو یونیت دندانپزشک هستی دیگه کنترل روی جهت سرت نداری که ... دیگه واقعیت مجازی چه فایده ای داره ؟ میشه عین این اسلایدر ها که تو بچگیمون حاجی ها از مکه میآوردند و عکسهای دو دوربینه باهاش میدیدیم ? ? ? ?

  • mjk
    mjk | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    خاک به سرم
    چند وقت دیگه عین ماتریکس میشه

مطالب پیشنهادی