ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایده «هتل هایپرلوپ»: سفر به شهرهای مختلف از طریق اتاق های لوکس

زمانی که قصد مسافرت داشته باشید، معمولاً مجبور هستید تا علاوه بر رزرو هتل برای چند شب، بلیت های هواپیما، قطار یا اتوبوس خود را هم تهیه کنید. اما هم اکنون یکی از فارغ التحصیلان ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

زمانی که قصد مسافرت داشته باشید، معمولاً مجبور هستید تا علاوه بر رزرو هتل برای چند شب، بلیت های هواپیما، قطار یا اتوبوس خود را هم تهیه کنید. اما هم اکنون یکی از فارغ التحصیلان رشته معماری دانشگاه نوادا طرحی را پیشنهاد داده که می تواند همه این موارد را در قالب یک پکیج ارائه دهد.

گفتنی است طرح مورد اشاره با نام «هتل هایپرلوپ» شناخته شده و سیستمی را برای حمل و نقل میان سیزده شهر آمریکا ارائه می دهد و سبب می شود که مسافران دیگر نیازی به تهیه بلیت های مختلف برای سفر به شهرهای گوناگون نداشته باشند.

لازم به ذکر است «Brandan Siebrecht» که طرح هتل هایپرلوپ را ارائه داده، برنده جایزه بخش دانشجویی «Radical Innovation Award» هم شده است؛ رقابتی که به منظور طراحی خلاقانه هتل ها برگزار می شود.

باید گفت در این طرح مسافران هتل هایپرلوپ با پرداخت 1200 دلار قادر خواهند بود تا بین شهرهای مختلف آمریکا سفر کنند بدون آنکه حتی نیاز باشد اتاق های خود را ترک کنند. همچنین باید اشاره کرد که اندازه هتل های ماژولار مورد اشاره که ساخت هر واحد آن بنابر تخمین «Siebrecht» رقمی در حدود 10 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت، بستگی به مکانی دارد که هتل در آن تأسیس می شود.

ناگفته نماند طرح هایپرلوپ ابتدا در سال 2013 توسط ایلان ماسک مطرح شده  که شامل لوله هایی با فشار کم برای حمل و نقل با سرعتی بسیار زیاد است. گفتنی است طراح هتل هایپرلوپ پیش بینی کرده که پروژه مورد اشاره حدود پنج تا ده سال دیگر عملیاتی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حسین
    حسین | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

    اگر قراره مسافران کل مدت اقامت رو توی یه لوله باشند خوب چه کاریه میشنن خونشون تلویزیون می‌بینن

مطالب پیشنهادی