ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یادگیری زبان طبیعی سیری اپل فیسبوک
تکنولوژی

فیسبوک یکی از مدیران ارشد اپل در واحد توسعه Siri را به خدمت می گیرد

اوایل ماه جاری میلادی بود که اپل مدیر ارشد بخش «فهم زبان طبیعی» در تیم توسعه Siri را از دست داد. حال شنیده شده که فیسبوک قصد دارد این فرد را به استخدام خود دربیاورد. طبق ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

اوایل ماه جاری میلادی بود که اپل مدیر ارشد بخش «فهم زبان طبیعی» در تیم توسعه Siri را از دست داد. حال شنیده شده که فیسبوک قصد دارد این فرد را به استخدام خود دربیاورد.

طبق شنیده ها «روشن شاه» (Rushin Shah) به زودی مسئولیتی را در تیم «یادگیری ماشین کاربردی» (Applied Machine Learning) کمپانی فیسبوک بر عهده می گیرد. او قرار است در این تیم نیز روی روش های درک زبان طبیعی و محاوره توسط رایانه ها کار کند.

خبر مذکور در زمانی منتشر شده که شرکت اپل به تازگی دستیار هوشمند خود را در قالب iOS 11 آپدیت کرده و قابلیت های متعددی را به آن افزوده است. ضمن این که این شرکت ‍‌هفته قبل از نخستین اسپیکر هوشمند خود مبتنی بر Siri رونمایی کرده است.

روشن شاه مدت زیادی از دوره کاری خود در اپل را روی سیری و بهبود توانایی آن در درک زبان کاربران کار کرده است. او و تیمش تلاش زیادی کردند تا تفاوت زبان رسمی و محاوره و جملات کنایی را به سیری بفهمانند و مدل های پاسخگویی آن بر حسب موقعیت را بهبود بخشند.

هنوز مشخص نیست که چه کسی در مقر اپل جایگزین این مهندس کارکشته خواهد شد، آن هم در زمانی که این شرکت رقبای قدرتمندی چون گوگل، آمازون، مایکروسافت و حالا فیسبوک را در مقابل خود می بیند.

قابلیت تشخیص زبان طبیعی شاه کلید ارتباط انسان و ماشین ها به شمار می رود و کارایی دستیارهای صوتی هوشمند وابستگی شدیدی به دقت عملکرد این بخش دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی