ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کدام شرکت برای اولین بار سنسور اثرانگشت را با نمایشگر موبایل ترکیب می کند؟

ترکیب اسکنر اثر انگشت با نمایشگر. این رویایی است که شرکت های سازنده موبایل مدت هاست در سر می پرورانند و ماه هاست شایعات مختلفی به گوش می رسد که اپل یا سامسونگ می توانند ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

ترکیب اسکنر اثر انگشت با نمایشگر. این رویایی است که شرکت های سازنده موبایل مدت هاست در سر می پرورانند و ماه هاست شایعات مختلفی به گوش می رسد که اپل یا سامسونگ می توانند این فناوری را در پرچمداران بعدی خود ارائه دهند.

اما واقعاً کدام تولید کننده موبایل زودتر به خط پایان رقابتِ ترکیب کردن سنسور تشخیص اثر انگشت با نمایشگر می رسد؟ پاسخ شاید برایتان عجیب باشد چرا که نه خبری از سامسونگ است و نه اپل؛ در عوض، گفته می شود یک شرکت چینی به نام Vivo که اتفاقاً در خود چین آوازه بلندی دارد، قرار است نخستین شرکتی باشد که چنین موبایلی را معرفی و عرضه می کند.

این خبر را «جوتنگ پن»، یکی از پژوهشگران سرشناس در صنعت موبایل چین می دهد. وی اخیراً یک ویدیوی چند ثانیه ای از یکی از موبایل های Vivo منتشر کرده که البته در آن مشخص نیست که کاربر آیا با لمس نقطه ای خاص در نمایشگر، موبایل را آنلاک می کند و یا کل نمایشگر می تواند به عنوان سنسور اثر انگشت عمل کند.

با این حال «پن» عقیده دارد که اپل، نخستین شرکت غیرچینی است که می تواند این فناوری را در موبایل خود به کار گیرد. در حال حاضر گزارش های دیگری هم منتشر شده که حکایت از تلاش شیائومی و هوآوی برای ارائه چنین موبایل هایی دارند، هرچند که به نظر می رسد هوآوی این ویژگی را در P11 ارائه کند، موبایلی که در ابتدای سال ۲۰۱۸ از راه می رسد.

در این گزارش خبر می رسد که سامسونگ هم پیشتر تلاش داشته تا با استفاده از سنسوری ساخته شده توسط شرکت «Synaptics»، این فناوری را در نمایشگر گلکسی اس 8 به کار بگیرد ولی زمان کافی را در اختیار نداشته و اکنون به نظر می رسد که این قابلیت برای گلکسی نوت 8 هم آماده نخواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • arminkhaghani
    arminkhaghani | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

    خیلی دیر باز کرد نشان دهنده عملکرد دیر هنگام و کند این فناوری هستش حسگر اثر انگشت باید سریع باشه تا دستتو گذاشتی باز به و توی این گیف هم اصلا نمیشه مشخص ک واقعا همچین فناوری ویوو گذاشته باید توی عرضه جهانی بیادش و مشخص بشه و تستبشه ولی عملکردی ک توی گیف دیده شد بشدت کند بودش

    • محمد امینی
      محمد امینی | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

      این نمونه اولیه هست فکر کنم

  • arminkhaghani
    arminkhaghani | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶

    والا چیزی ک توی این گفت مشخصه خیلی عملکرد کند و ارومی داره بعد از چندثانیه تشخیص داد و باز کرد ک ضعف عملکرد هستش

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    ویوو یه تولید کننده خرده پا هست شرکت های تولید انبوه سخته براشون تغییرات

  • امیرحسین
    امیرحسین | ۲۷ خرداد ۱۳۹۶

    مهم نیس کی اول میزنه. مهم اینه مشکل نداشته باشه و سرعتش بازکردن قفلش سریع باشه. حالا اپل یا سامسونگ یا هرشرکتی یکی دوماه دیرتر بیاره زیاد مهم نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی