ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

طراحی که تصویر کارت شناسایی او یک عکس کاملاً ساختگی است

پیشرفت دنیای تکنولوژی و فناوری همواره مشکلات امنیتی را با خود به دنبال داشته و حالا یک طراح فرانسوی موفق شده تا با یک عکس کاملاً ساختگی، دولت را فریب دهد. بر اساس پستی که «Raphael ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

پیشرفت دنیای تکنولوژی و فناوری همواره مشکلات امنیتی را با خود به دنبال داشته و حالا یک طراح فرانسوی موفق شده تا با یک عکس کاملاً ساختگی، دولت را فریب دهد.

بر اساس پستی که «Raphael Fabre» در داخل وبسایت و فیسبوک خود منتشر کرده، او توانسته با بهره گیری از مهارت های مدلسازی کامپیوتری خود، تصویر پرتره ای از خودش ساخته و از آن برای درخواست کارت شناسایی استفاده کند.

چهره، بالاتنه و حتی لباس این طراح در عکس مورد اشاره کاملاً ساختگی و غیر حقیقی است

بر اساس ادعای او، تصویر مذکور صد در صد ساختگی بوده و او از طریق نرم افزار تولید افکت های خاص که معمولاً در بازی های کامپیوتری و ویدیوها مورد استفاده قرار می گیرد، توانسته آن را تولید کند. «Fabre» در وبسایش نوشته که حتی لباس و بالاتنه اش هم کاملاً مصنوعی بوده اند.

لازم به ذکر است «Fabre» برای تولید عکس پرتره خود، تمام دستورالعمل های لازم از قبیل کادربندی، نوردهی و اندازه را طبق استاندارد لازم برای عکس کارت شناسایی کشور فرانسه رعایت کرده بود.

گفتنی است این طراح دلیل ساخت تصویر CGI (عکس ساخته شده توسط کامپیوتر) را علاقه اش به تمیز دادن میان واقعیت و تصنع در عصر دیجیتالی عنوان نموده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • zoroastrian
    zoroastrian | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

    ? ? ? ?

مطالب پیشنهادی