ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بهبود فناوری شارژ بی سیم احتمالاً در گروی مکانیک کوانتومی است

شارژ بی سیم در تئوری یک ایده بسیار جالب و کاربردی است. شما می توانید با قرار دادن گجت خود روی یک شارژر به خصوص، از دست سیم های دست و پاگیر خلاص شوید. اما ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۰۰

شارژ بی سیم در تئوری یک ایده بسیار جالب و کاربردی است. شما می توانید با قرار دادن گجت خود روی یک شارژر به خصوص، از دست سیم های دست و پاگیر خلاص شوید. اما برای استفاده از این فناوری کماکان می بایست دستگاه الکترونیکی خود را در یک مکان رها کنید تا باتری آن شارژ شود. هم اکنون محققان به راه حلی تازه برای این مشکل دست یافته اند که بر پایه مکانیک کوانتومی استوار است.

گفتنی است در حال حاضر تکنولوژی های شارژ بی سیم یا القایی از یک میدان الکترومغناطیسی برای انتقال انرژی در مسافت های بسیار کوتاه بهره می برند اما «Shanhui Fan» و تیم تحقیقاتی او در دانشگاه استنفورد سیستم تازه ای را توسعه داده اند که می تواند از فاصله یک متری دیوایس شما را شارژ کند.

در این سیستم جریان انرژی با تغییر فاصله گجت به صورت خودکار تنظیم می شود

لازم به ذکر است که سیستم مذکور از قانونی در مکانیک کوانتومی بهره می برد که با بهره گیری از آن یک آمپلی فایر به صورت خودکار قادر خواهد بود تا جریان انرژی بین فرستنده و دریافت کننده را تنظیم کند. زمانی که فاصله گجت از شارژر افزایش پیدا می کند، مقدار انرژی ارسال شده به صورت اتوماتیک تنظیم شده تا یک جریان هموار و بدون وقفه به دیوایس کاربر منتقل شود.

البته باید عنوان کرد که تیم تحقیقاتی مورد اشاره در آزمایشات خود موفق شده شدت جریان را به یک لامپ LED منتقل کند و برای استفاده از آن در شارژ موبایل و یا گجت های مشابه با آن هنوز راه طویلی در پیش است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی