ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایلان ماسک یک قدم به توسعه شبکه زیرزمینی حمل و نقل در لس آنجلس نزدیک تر شد

اوایل اردیبهشت ماه امسال بود که نخستین ویدئوی منتشر شده از ایده تونل های زیرزمینی و حمل و نقل توسط ماژول های خودران را در دیجیاتو مشاهده کردید؛ طرح بلندپروازانه «ایلان ماسک» که برای حل ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

اوایل اردیبهشت ماه امسال بود که نخستین ویدئوی منتشر شده از ایده تونل های زیرزمینی و حمل و نقل توسط ماژول های خودران را در دیجیاتو مشاهده کردید؛ طرح بلندپروازانه «ایلان ماسک» که برای حل مشکل ترافیک ابر شهرهای امروزی تعریف شده و «کمپانی حفاری» او حتی دستگاه حفر تونل مخصوص به خود را نیز طراحی کرده است.

حال به نظر می رسد کارآفرین مورد بحث موفق شده نخستین مشتری را برای سیستم حمل و نقل زیرزمینی خود پیدا کند. آقای ماسک می گوید مذاکرات امیدوار کننده ای با شهردار لس آنجلس درباره کمپانی حفاری خود داشته و قرار است از فناوری این شرکت، در توسعه یک شبکه زیرزمینی بزرگ برای حمل و نقل اتومبیل، دوچرخه و عابرین پیاده استفاده شود.

البته از روند مذاکرات اطلاعی در دست نیست اما آقای «اِریک گارسِتی» شهردار لس آنجلس، دیدگاه مثبتی نسبت به ایده شبکه حمل و نقل زیرزمینی دارد و حتی در یکی از مصاحبه های اخیر خود نیز به صورت ضمنی به آن اشاره کرده است.

دشوارترین بخش کار، کسب مجوزهای قانونی است

از طرف دیگر به نظر ایلان ماسک، توسعه فناوری بخش آسان کار بوده و این مجوزهای قانونی هستند که به احتمال زیاد برای کمپانی حفاری دردسر ساز خواهند شد. چرا که مسلماً شرکت مذکور برای حفر شبکه وسیعی از تونل ها در زیر شهری مانند لس آنجلس، نیاز به کسب اجازه نامه های بسیاری از سازمان های مسئول خواهد داشت.

لازم به ذکر است که مذاکرات فعلاً در مراحل ابتدایی خود هستند اما با توجه به شرایط لس آنجلس و وابستگی آن به حمل و نقل خودرویی، و همچنین ترافیک های سنگین و بدنام این شهر، احتمال پذیرفته شدن فناوری جدید ایلان ماسک چندان دور از انتظار نخواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • A_A_2
    A_A_2 | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

    بابا بخدا چندین بار بهش تذکر لسانی و کتبی دادم که نکن داداش، نساز.. میخندن بهت .. دست وردار ازین مسخره بازیا.. بچسب به زندگیت، به ماشین بازیت برس.. اینقد سوراخ سمبه ایجاد نکن تو شهر.. لایه ازن رو که سوراخ سوراخ کردی بسکه موشک هوا کردی.. حالا افتادی به جون زمینو زیر زمین ؟! تا زلزله راه نندازیو همه چیزو صاف نکنی ولکن نیسی ؟! بابا ما نخایم شما واسه ما پیشرفت تکنولوژی رو سرعت بخشی کجارو باید امضا کنیم ؟! اینجوری که شما پیش میری همین چندرغازی هم که تاحالا بشر جون کنده کشف کرده نابود میکنی با نسلش.. آخه مگه کرمی که سوراخ میکنی زمینو مرد حسابی ! نکن همچین.. برو مملکت خودت اصن !! اونجا هرکاری خاصی بکن ! خاک اینجا سفته ، به درد این پروژه نمیخوره..

مطالب پیشنهادی