ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این قایق های رَفتینگ واژگون نمی شوند [تماشا کنید]

قایقرانی در آبهای خروشان یا «رَفتینگ» یکی از ورزش های هیجان انگیز و صد البته پرخطری است که سالانه عده زیادی از ماجراجویان را به رودخانه های پرآب می کشاند. اصلی ترین خطر ورزش رَفتینگ، ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۱

قایقرانی در آبهای خروشان یا «رَفتینگ» یکی از ورزش های هیجان انگیز و صد البته پرخطری است که سالانه عده زیادی از ماجراجویان را به رودخانه های پرآب می کشاند. اصلی ترین خطر ورزش رَفتینگ، واژگونی قایق ها و پرت شدن ورزشکاران به میان امواج سهمگینی است که آنها را به سنگ ها و صخره های رودخانه می کوبند.

حالا یک کمپانی لس آنجلسی قصد دارد با بهره گیری از طراحی های نوآورانه، ایمنی و پایداری را در رَفتینگ افزایش دهد. آقای «دَرِن وانسیل» مدیر عامل شرکت «Creature Craft» قایقی را معرفی کرده که چالاکی، پایداری، ایمنی و دوام بالا را یکجا ارائه می کند.

قایق های Creature Craft ساختار چند محفظه ای دارند

محصول مورد بحث، یک قایق چند محفظه ای بادی است که در برخورد با سنگ ها، صخره ها و درخت ها (مهمترین عوامل آسیب به قایق) مقاومت بالایی داشته و در صورت بروز نشتی در یکی از محفظه ها، قایق به راحتی به راه خود ادامه خواهد داد.

ویژگی دیگر قایق های Creature Craft، یک سیستم نگه دارنده مانند کمربند ایمنی است که به ران پا متصل شده و قایقرانان را از سقوط در آب حفظ می کند. جالب است بدانید که کمپانی مذکور این سیستم را ثبت کرده و پتنت آن را نیز در اختیار دارد.

همانطور که در ویدئو مشاهده می کنید، طراحی خاص قایق های مورد بحث از واژگونی آنها جلوگیری کرده و حالت قفسه مانند بدنه نیز، تا حد زیادی به ایمنی سرنشینان کمک می کند.

قایق های Creature Craft برای رَفتینگ حرفه ای ساخته شده اند و قیمت قابل توجهی هم دارند. مبلغ پرداختی برای خرید هر دستگاه قایق از 4995 دلار شروع شده و بسته به مدل، تا 15500 دلار نیز می رسد.

لازم به ذکر است که همراه هر قایق دو ردیف محافظ پا، 4 عدد پارو و یک ساک مخصوص ضد آب نیز به مشتریان داده می شود و تمام مدل ها نیز از گارانتی سه ساله بهره مند خواهند بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

    می خوام بدونم قایق های عادی که قبلا برای این ورزش بوده و قابلیت واژگون نشدن نداشته چجوری تو این شرایط دوام میاورده

  • Sepehr Estaki
    Sepehr Estaki | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

    این که یه جا اونوری شد رفتن زیر آب ملت واسه یه مدت طویلی! خب خفه میشن که! پاهاشونم که بستس !

مطالب پیشنهادی