ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

گوگل با استفاده از هوش مصنوعی و نظارت انسانی، به مبارزه با افراط گرایی آنلاین می رود

کمپانی های اینترنتی در چند سال اخیر با فشار زیادی از سوی مجامع بین المللی، برای جلوگیری از انتشار محتواهای افراطی مواجه بوده اند. گوگل نیز به عنوان بزرگترین شرکت فعال در این حوزه، برنامه ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

کمپانی های اینترنتی در چند سال اخیر با فشار زیادی از سوی مجامع بین المللی، برای جلوگیری از انتشار محتواهای افراطی مواجه بوده اند. گوگل نیز به عنوان بزرگترین شرکت فعال در این حوزه، برنامه های ویژه ای برای نشانه گذاری و حذف محتواهای تروریستی -به خصوص در یوتوب- دارد.

پیشرفت های فناوری خصوصاً در حوزه هوش مصنوعی نقش مهمی در پیشبرد اهداف گوگل داشته اند، اما کمپانی ساکن مانتین ویو استفاده از نیروی انسانی را نیز برای تقویت فیلترهای هوشمند خود در برنامه دارد.

گوگل با استفاده از یادگیری ماشینی، اخبار واقعی را از محتوای افراطی تشخیص می دهد

در وهله اول، گوگل تمرکز خود را روی تقویت یادگیری ماشینی گذاشته تا بهتر بتواند ویدئوهای مربوط به سازمان های تروریستی را از اخبار و گزارشات خبرگزاری ها تشخیص دهد. شرکت مذکور همچنین سیستم ضد افراط گرایی خود را توسعه داده و برای افرادی که به صورت بالقوه، احتمال پیوستن به گروه های رادیکال را دارند تبلیغات ضد تروریستی پخش می کند.

در ادامه گوگل قصد دارد تعداد افرادی که عضو برنامه «Trusted Flagger» یوتوب هستند را به طرز چشمگیری افزایش داده و فرآیند نشانه گذاری محتواهای افراطی را بیش از پیش سرعت دهد.

کمپانی مورد بحث همچنین ویدئوهایی که روی مرز افراط قرار دارند را نیز نشانه گذاری کرده و از ارسال نظر، پیشنهاد بازدید، نمایش تبلیغات و ایجاد درآمد برای آنها جلوگیری می کند.

تلاش گوگل، فیسبوک، توییتر و سایر کمپانی های فعال در شبکه اینترنت در مبارزه با تروریسم هر روز جدی تر شده و شرکت های مورد اشاره راهکارهای جدیدی برای مقابله با افراط گرایی آنلاین ارائه می دهند. اما مسئله اینجاست که با وجود تدابیر شدید، حجم بالای ویدئوهای موجود باعث می شود هر از گاهی بعضی از محتواهای افراطی در فضای اینترنت منتشر شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • A_A_2
    A_A_2 | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

    فعلا که خودش بزرگترین سانسور چی دنیاست.. هر کلمه ای رو که خوشش نیاد فیلتر میکنه ! مخصوصا از وقتی که این یارو هندی رفته رو صندلی هرچی کمبود مدیریتی داشته رو داره تخلیه میکنه واسه کل دنیا..!
    الان حضور ذهن ندارم اما مثلا تا همین چن روز پیش اگه به انگلیسی سرچ میکردید "فگوت" !! اصلا ارور میداد و صفحه خالی نشون میداد کلا!!! انگار که به خودش فحش داده باشی..))

  • Saeed Pm
    Saeed Pm | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

    google.ir

  • Saeed Pm
    Saeed Pm | ۲۹ خرداد ۱۳۹۶

    سلام دیجیاتو
    اخرش نگفتی چرا گوگل دامنه ir
    goog;e.ir
    رو خریده - پاسخگو باش لطفا :|

مطالب پیشنهادی