ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

طرح نمایندگان پارلمان اروپا با تاکید بر رمزگذاری ارتباطات و حفظ حریم خصوصی

نمایندگان پارلمان اروپا طرح تصویب قانون جدیدی را ارائه کرده اند که بر اساس آن، شرکت های تکنولوژی موظف به ارائه ارتباطات رمزگذاری شده (end-to-end) بوده و حق ندارند در پلتفرم های خود، درب پشتی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

نمایندگان پارلمان اروپا طرح تصویب قانون جدیدی را ارائه کرده اند که بر اساس آن، شرکت های تکنولوژی موظف به ارائه ارتباطات رمزگذاری شده (end-to-end) بوده و حق ندارند در پلتفرم های خود، درب پشتی (Backdoor) برای دسترسی ماموران قانون در نظر بگیرند.

طبق طرح مذکور شهروندان اروپایی باید از حقوق خود مطلع شده و مطمئن باشند که امنیت اطلاعات خصوصی آنها همواره حفظ خواهد شد، و بدانند وجود درب پشتی (که دور زدن پروتکل های امنیتی را ممکن می کند) حریم خصوصی آنها را به خطر خواهد انداخت.

البته طرح مورد بحث ابتدا باید در پارلمان تایید گردد و سپس برای بررسی به شورای اروپا ارجاع داده شود، به همین خاطر تا حدودی احتمال کاهش سختگیری در قانون نهایی وجود خواهد داشت.

توسعه دهندگان نمی توانند دو نسخه متفاوت از هر اپلیکیشن را برای پلتفرم های مختلف طراحی کنند

لازم به ذکر است که تصویب چنین قانونی احتمالاً برای بعضی از کشورهای اروپای خوشایند نخواهد بود. به عنوان مثال انگلستان یکی از کشورهایی است که نظارت شدیدی روی ارتباطات و تبادل اطلاعات دارد و با اینکه در حال حاضر از اتحادیه اروپا خارج شده، تاثیر مستقیمی بر تصمیم نهایی شورای مورد اشاره خواهد داشت؛ چرا که قانون مورد بحث در تضاد کامل با سیاست های دولت انگلستان بوده، و مسلماً امکان توسعه نسخه جداگانه ای از اپلیکیشن ها صرفاً برای این کشور وجود نخواهد داشت.

طرح پارلمان اروپا همچنین تلاش برخی از سیاستمداران آمریکایی برای ممنوعیت رمزگذاری ارتباطات را بیش از پیش با مشکل مواجه خواهد کرد و در مجموع می توان گفت، تصویب قانون مذکور تاثیری فراتر از مرز کشورهای اتحادیه اروپا به جا خواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی