ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نخستین سفیر ملی تکنولوژی در دنیا، به سیلیکون ولی می رود

همانطور که می دانید کمپانی های بزرگ تکنولوژی دنیا در تعداد زیادی از زمینه ها به خصوص در مسائل اقتصادی از بسیاری از کشورها قدرتمندتر هستند. دانمارک نیز با توجه به این موضوع و برای ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

همانطور که می دانید کمپانی های بزرگ تکنولوژی دنیا در تعداد زیادی از زمینه ها به خصوص در مسائل اقتصادی از بسیاری از کشورها قدرتمندتر هستند. دانمارک نیز با توجه به این موضوع و برای نخستین بار در جهان، سفیر ملی تکنولوژی خود را در جهت برقراری ارتباط با غول های تکنولوژی دنیا به «سیلیکون ولی» فرستاده است.

آقای «کَسپر کلینج» از طرف وزارت امور خارجه دانمارک و برای برقراری ارتباط مستقیم با شرکت هایی چون فیسبوک، اپل و آلفابت انتخاب شده و اولین فردی است که در دنیا عنوان «سفیر ملی تکنولوژی» را به خود اختصاص داده است.

درآمد ناخالص ملی دانمارک از درآمد فیسبوک کمتر است

هدف دولت دانمارک از برقراری ارتباط با سیلیکون ولی، درک تاثیر تغییرات مداوم فناوری های دیجیتال، در کنار افزایش سود و ارزش کشور خود است که در طرف دیگر ماجرا می تواند به نفع کمپانی های بزرگ نیز باشد. جالب است بدانید که تولید ناخالص ملی دانمارک در سال 2016 میلادی 310 میلیارد دلار بوده که چیزی بین 185 میلیارد دلار برای اوراکل و 437 میلیارد دلار برای فیسوک است.

به گفته آقای کلینج، یکی از مهمترین ابعاد همکاری با شرکت های حوزه فناوری اطلاعات، بهره گیری از نقش مهم آنها در زمینه تامین امنیت است چرا که کمپانی های مذکور می توانند با اشتراک اطلاعات رمزگذاری شده، فرآیند مقابله با حملات تروریستی را تسریع کنند.

سفیر ملی تکنولوژی دانمارک در این باره می گوید: «اگر به عوامل مؤثر بر زندگی روزمره و حجم اطلاعاتی که شرکت های بزرگ از ما در اختیار دارند بنگرید، متوجه نقش تاثیرگذار آنها خواهید شد.»

لازم به ذکر است که دیپلماسی تکنولوژی، یکی از پنج اولویت اصلی مسائل خارجی دانمارک بوده و در کنار امنیت ملی، خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، منطقه قطب شمال و مسائل مربوط به مهاجرت و تروریسم قرار می گیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی