ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون ۷
تکنولوژی

فایل صوتی جلسه محرمانه اپل در مورد «نحوه جلوگیری از افشای اطلاعات» فاش شد

وب سایت The Outline امروز فایل صوتی حدوداً یک ساعته ای را مربوط به جلسه محرمانه اپل با عنوان «متوقف ساختن افشاگران و حفظ محرمانگی اپل» منتشر ساخته است. مدیریت این جلسه که با حضور حدود ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

وب سایت The Outline امروز فایل صوتی حدوداً یک ساعته ای را مربوط به جلسه محرمانه اپل با عنوان «متوقف ساختن افشاگران و حفظ محرمانگی اپل» منتشر ساخته است. مدیریت این جلسه که با حضور حدود 100 نفر برگزار شده را سه نفر از اعضای تیم امنیت جهانی (Global Security) اپل بر عهده داشته اند: «دیوید رایس»، «لی فریدمن» و «جنی هابرت».

این فایل نشان می دهد اپل برای محرمانه نگه داشتن اطلاعات مربوط به محصولات جدید از دست افشاگران، رقبا و مطبوعات، تا چه حد سختگیرانه عمل می کند. جالب است بدانید اعضای تیم امنیت جهانی این کمپانی همگی عضو سابق نهادهای اطلاعاتی و امنیتی آمریکا مانند NSA، اف بی آی و سرویس مخفی (Secret Service) بوده اند.

«رایس» در مورد روش های مختلف سرقت قطعات توسط کارکنان صحبت می کند، مثلاً انداختن آنها داخل توالت و جمع آوری از طریق سیستم فاضلاب، یا پرتاب آنها از روی حصارها به بیرون از کارخانه. در یکی از جالب ترین موارد، یکی از کارکنان تعداد 8000 قاب را زیر لباس خود جاسازی کرده بود و قصد انتقال آنها به بیرون را داشت.

اپل در سال 2013 مجبور شد 29000 قطعه بدنه آیفون 5c را پیش از رونمایی از بازار چین جمع آوری کند

دلیل اصلی تلاش کارکنان برای خروج قطعات، دریافت مبالغ بسیار بالا در حدود حقوق چند ماهه آنهاست. رایس اظهار داشت مواردی دیده شده که به ازای یک قطعه از آیفون، پیشنهادی معادل حقوق یک ساله به کارکنان داده شده. طبق آخرین گزارشات، کارگران خط تولید اپل در چین حدود 350 دلار در هر ماه حقوق می گیرند. با ارزش ترین قطعه که دزدیده می شود، بدنه اصلی دستگاه است که معمولاً به بازار قطعات الکترونیکی شنژن (Shenzhen) راه می یابد. رایس می گوید در سال 2013 اپل مجبور شد تعداد 29000 قطعه بدنه آیفون 5c را از این بازار بخرد تا سر از تمامی بلاگ های و سایت های جهان در نیاورند.

البته به گفته رایس، اکنون بیش از 3 میلیون نفر که هر روز در تمامی کارخانه های اپل در سرتاسر جهان رفت و آمد می کنند، به خوبی بازرسی می شوند. در سال 2016 اپل 65 میلیون بدنه آیفون تولید کرد که فقط 4 عدد از آنها به سرقت رفت، یعنی نسبت یک به 16 میلیون که موفقیت قابل توجهی برای این تیم امنیتی به شمار می آید.

با توقف افشای اطلاعات از طریق زنجیره تأمین بین المللی، اپل بیشتر نگران کارمندان آمریکایی است

موفقیت اپل در جلوگیری از افشای اطلاعات و قطعات از طریق کارخانه های بین المللی به سطحی رسیده که اکنون آنها بیشتر نگران دفاتر رسمی خودشان در کالیفرنیا هستند. سال گذشته برای نخستین بار تعداد افشاگری های مقر اپل نسبت به اطلاعات لو رفته از زنجیره تأمین بیشتر شد. دو نفر از کارکنان آمریکایی این شرکت که یکی برای فروشگاه آنلاین و دیگری در مجموعه آیتونز کار می کرد، از جمله افشاگران اصلی اطلاعات به شمار می رفتند.

گفتنیست با وجود اقدامات سختگیرانه تیم امنیت جهانی اپل، باز هم شاهد افشاگری ها در مورد محصولات آنها هستیم. چند هفته قبل طرح شماتیک منتسب به آیفون 8 فاش شد و همین اواخر نیز سه نفر از کارکنان فاکسکان جزئیات مربوط به اسپیکر هوشمند هوم پاد را پیش از رونمایی رسمی منتشر ساختند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Ali kjh
    Ali kjh | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    بله توجه کنید که «فاش شد».!!
    فایل اون جلسه هایی که تصمیم میگیرن چند صد دلار بکشن رو آیفون ۳۰۰ دلاری فاش نمیشه بعد خیلی اتفاقی فایل دلسوزی و تلاش شبانه روزی برای امنیت کاربرا فاش میشه!!
    اپل برو خودتو مسخره کن ما رو هم خر فرض نکن...

    • ‌شکور حسین
      ‌شکور حسین | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

      ????????????حرف دل منو زدی

  • Marshall
    Marshall | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    350 دلار در ماه؟ پس واسه همینه همه شرکت ها تو چین کارخونه میزنن.

  • جگوار
    جگوار | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    هنوز دارم تیتر خبر رو توی ذهنم مرور میکنم بللللکه بتونم واااقعا درکش کنم!!!

  • sagittarius19
    sagittarius19 | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    یعنی جلسه محرمانه گذاشتن که چه جوری اطلاعات فاش نشه، بعد خود همون جلسه فاش شده!!!!

مطالب پیشنهادی