ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

مشخصات کامل کیا استونیک؛ رقیبی جدی برای کراس اوورهای کوچک موجود در ایران

اندکی پس از معرفی هیوندای کونا، کیا نیز از نماینده خود در کلاس مینی شاسی بلندها (B-SUV) رونمایی کرد. این خودرو که از لحاظ فنی با کونا دوقلو محسوب می شود، در قاره سبز طراحی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۱:۰۰

اندکی پس از معرفی هیوندای کونا، کیا نیز از نماینده خود در کلاس مینی شاسی بلندها (B-SUV) رونمایی کرد. این خودرو که از لحاظ فنی با کونا دوقلو محسوب می شود، در قاره سبز طراحی شده و مثل نسل اخیر ریو از ظاهری مدرن و جذاب برخوردار است.

کلاس B-SUV حدود 7 درصد از بازار خودروی اروپا را به خود اختصاص داده است. سال گذشته حدود 1.1 میلیون اتومبیل در این سگمنت به فروش رسید.

استونیک با توجه به المان هایی مثل انواع خطوط تیز افقی، حجم پردازی ها و جلوپنجره موسوم به پوزه ببر به خوبی نشان می دهد که عضوی از خانواده کیا است.یکی از مشخصه های ظاهری این کراس اوور جدید به سقف تارگا مانند آن مربوط می شود، که از کانسپت چهار سال پیش Provo الگوبرداری شده است. به واسطه این سبک از طراحی مشتریان استونیک قادر خواهند بود از بین 20 ترکیب رنگ متنوع برای سقف و بدنه، نمونه دلخواه خود را انتخاب نمایند.

همانند بدنه، کابین استونیک نیز در اروپا طراحی شده و می توان آن را ساده اما در عین حال شیک و جذاب توصیف کرد. کیا تاکید خاصی بر روی تکنولوژی های به کار رفته، ارگونومی و فضای کابین استونیک دارد.

مایکل کول مدیر ارشد کیا در اروپا: استونیک یکی از پرتقاضاترین خودروها در کلاس خود خواهد بود.

پشتیبانی از اندروید اتو و کارپلی، صندلی های جلویی گرم شونده، کروز کنترل و سیستم ورود بدون کلید بخشی از تجهیزات داخلی استاندارد این کراس اوور کره ای هستند. آنطور که کیا اعلام کرده فضای شانه، پا و سر در کابین استونیک در کلاس مینی شاسی بلندها بیشترین است.

در بخش فنی استونیک با انبوهی از پیشرانه های کم حجم بنزینی و دیزلی وارد عرصه رقابت شده که عبارتند از:

  • موتور 1 لیتری بنزینی T-GDI (توربوشارژ با تزریق مستقیم سوخت)
  • موتور 1.25 لیتری بنزینی تنفس طبیعی
  • موتور 1.4 لیتری بنزینی تنفس طبیعی
  • موتور 1.6 لیتری دیزلی

نیروی تولیدی توسط موتورهای یاد شده از طریق یک گیربکس 6 دنده دستی به چرخ های جلو ارسال می شود.

مایکل کول مدیر ارشد کیا در اروپا: در سال 2020 میزان فروش خودروهای کلاس B-SUV از C-SUV سبقت خواهد گرفت

نکته حائز اهمیت اینکه سیستم تعلیق این کراس اوور کره ای نیز در اروپا توسعه یافته، بنابراین می توان حساب ویژه ای روی پایداری و هندلینگ آن باز کرد.برای دستیابی بهتر به چنین مشخصه ای، استونیک به سیستم های الکترونیکی مختلفی مثل ESC و VSM مجهز شده است.

استونیک از پلتفرم و بدنه ای سبک اما مستحکم بهره می برد، طوری که 51 درصد از سازه آن را فولاد تقویت شده تشکیل می دهد. به منظور ارتقای ایمنی، کمپانی کیا سیستم های کمکی مختلفی را در نظر گرفته که از جمله آنها می توان به مواردی مثل ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابرین و اخطار برخورد، سیستم تشخیص نقاط کور با قابلیت اخطار ترافیک در عقب، سیستم اخطار خروج از بین خطوط، دوربین های پیشرفته، سیستم کنترل شدت روشنایی نور چراغ ها و سیستم اخطار عدم هوشیاری راننده اشاره نمود.

فروش کراس اوور کیا استونیک از سه ماهه سوم امسال در اروپا آغاز خواهد شد. این خودرو با 7 سال یا 160 هزار کیلومتر وارانتی به فروش خواهد رسید که در نوع خود کم نظیر است.

تاکنون درباره قیمت و زمان عرضه استونیک به سایر بازارهای بین المللی اطلاعاتی منتشر نشده؛ البته از آنجایی که این خودرو باید با رقبایی مثل نیسان جوک، هوندا HR-V و تویوتا C-HR رقابت کند، می توان بهای آن را مشابه یا اندکی پایین تر از رقبا تصور کرد. برای مقایسه باید اشاره کنیم که قیمت مدل پایه رقبای ژاپنی بین 19500 تا 23500 دلار (به طور تقریبی) متغیر است.

با در نظر گرفتن مشخصات فنی کیا استونیک، مانعی بر سر راه حضور آن در ایران وجود ندارد. با این حساب شاید روزی این خودرو نیز همانند سایر محصولات کیا و هیوندای راهی خیابان های کشور شود که در این صورت شاهد یک رقابت داغ بین شاسی بلندهای کوچک ژاپنی، کره ای و فرانسوی خواهیم بود؛ البته به شرط قیمت گذاری های منطقی تر و افزایش توان خرید عموم مردم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱ تیر ۱۳۹۶

    اگه بیاد ایران، نمیتونه با سایپا کوییک رقابت کنه ???

  • high end
    high end | ۱ تیر ۱۳۹۶

    اوه اوه خدا بهمون رحم کنه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی