ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

7 ویژگی غایب در وان پلاس 5 که از آن پرچمدار بهتری می ساختند

تلفن هوشمند وان پلاس 5 سرانجام رسما معرفی شد و به شایعاتی که در رابطه با امکانات و قابلیت های آن به راه افتاده بود پایان داد. اگر خاطرتان باشد این برند چینی حدودا سه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۳۰

تلفن هوشمند وان پلاس 5 سرانجام رسما معرفی شد و به شایعاتی که در رابطه با امکانات و قابلیت های آن به راه افتاده بود پایان داد.

اگر خاطرتان باشد این برند چینی حدودا سه سال پیش از اوپو جدا شد و به خاطر دو مشخصه به شهرت رسید: نخست تولید موبایل هایی مقرون به صرفه و در حد پرچمدار و دیگری به کار گیری استراتژی های پرسش برانگیز در زمینه بازاریابی.

اما حتما خبر معرفی جدیدترین پرچمدار این شرکت را در دیجیاتو مطالعه کرده اید و به امکانات آن واقف هستید. لذا در ادامه این مطلب سعی داریم امکانات و قابلیت هایی را از نظر بگذرانیم که در این موبایل وجود ندارند و بهتر بود که وان پلاس این امکانات را برای تازه ترین اسمارت فون خود در نظر می گرفت.

1- طراحی منحصربفردتر

همانطور که تایید خواهید کرد نسخه های قبلی وان پلاس 5 از نظر ظاهری استایل و سبک خود را داشتند اما این محصول تا حدود زیادی شبیه به آیفون 7 پلاس به نظر می رسد. لذا اینکه شرکتی مانند وان پلاس که تازه مدتی است در کانون توجه کاربران قرار گرفته، کپی کردن از بزرگان صنعت را سرلوحه فعالیت هایش قرار داده اندکی عجیب است.

2- بدنه ضد آب

تقریبا تمامی پرچمدارانی که در سال 2017 وارد بازار شده اند در برابر آب و گرد و غبار مقاوم هستند و باید بگوییم این ویژگی دیگر یک نقطه قوت یا مزیت اضافه محسوب نمی شود و مدتی است که به یک استاندارد بدل شده است. بنابراین اینکه تلفن هوشمند مورد بحث فاقد این امکان است در نوع خود تعجب برانگیز خواهد بود.

3- تنوع رنگی بیشتر

همانطور که در خبر شب گذشته خواندید اسمارت فون وان پلاس 5 در رنگ های مشکی و خاکستری به بازار عرضه شده، این در حالیست که اندکی بعد از عرضه وان پلاس 3 دو گزینه رنگی دیگر هم برای آن عرضه شد و انتظار می رود که تصمیم شرکت سازنده در رابطه با جدیدترین پرچمدارش هم همین باشد.

4- قیمت

موبایل های وان پلاس همواره با خاطر قیمت پایین و رقابتی شان مورد توجه کاربران قرار داشته اند، با این همه، جدیدترین محصول این شرکت از نظر قیمتی کمی سنت شکن بوده و نسخه 64 گیگابایتی آن با قیمت 479 دلار و نسخه 128 گیگابایتی آن هم با قیمت 539 دلار در اختیار مشتریان قرار خواهد گرفت. صرفا برای آنکه مقایسه ای داشته باشید باید بگوییم که سال قبل وان پلاس 3 قیمتی برابر با 399 دلار داشت.

5- نمایشگر واید

امسال سامسونگ و الجی بنیانگذار رسمی تازه در صنعت موبایل شدند و آن ساخت موبایل هایی با نمایشگر فوق عریض بود و حالا حتی شایعه شده که اپل نیز آیفون 8 را با این مشخصه تولید خواهد کرد. اما اینکه وان پلاس 5 چنین مشخصه ای ندارد ابدا عجیب نیست زیرا قطعا ساخت موبایل های بدون حاشیه هزینه زیادی را در بر خواهد داشت و برای موبایل ارزان قیمتی مانند وان پلاس 5 این امر امکان پذیر نبوده.

6- عملکرد بهتر در ضبط تصاویر اسلو موشن

شاید بهترین قابلیت وان پلاس 5 ضبط تصاویر اسلو موشن با نرخ 120 فریم بر ثانیه و رزلوشن 1280 در 720 پیکسل باشد. این ویژگی در نوع خود البته بسیار جذاب است اما با در نظر گرفتن معیارهای امروزی نمی توان آن را فوق العاده خواند. این روزها اغلب پرچمداران بازار قادرند تصاویر اسلوموشنی با نرخ 240 فریم بر ثانیه و رزلوشن 1280 در 720 پیکسل یا با نرخ 120 فریم بر ثانیه و رزلوشن 1920 در 1080 پیکسل را ضبط کنند.

7- دکمه میوت دو مرحله ای

وان پلاس تنها شرکت شناخته شده سازنده موبایل های اندرویدی است که یک دکمه سخت افزاری را برای بی صدا کردن موبایل های تولیدی اش به آنها اضافه کرده که البته در نوع خود قابلیت جالبی است. اما نکته ای که وجود دارد اینکه دکمه مذکور در اصل یک نوار لغزنده سه مرحله ای است که برای زنگ خوردن (Ring)، فعال سازی مد (Do not disturb) و سایلنت کردن موبایل مورد استفاده قرار می گیرد. با در نظر داشتن تجربیات کاربران از کار کردن با این دکمه در نسخه های قبلی وان پلاس به نظر می رسد که شرکت سازنده باید عملکرد ساده تری را برای آن درنظر بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • Mj Kianiapp
    Mj Kianiapp | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    ولی دکمه ی سخت افزاری برای میوت کردن واقعا عالیه
    من رو بلکبری م یه همچین دکمه ای هست، خیلی به درد مبخوره

  • جگوار
    جگوار | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    ممنون از این مطلب هوشمندانه.
    ولی این کمبودها طبیعیه، بالاخره باید یه جوری از هزینه ها کم کنن که بتونن ارزونتر بفروشن.
    استراتژی برندهای موفقی مثل هوآوی و شیائومی هم اولش همین بود. ابتدا مقرون به صرفه و کمی ضعیفتر تولید کردن، وقتی جا افتادن، لوکس تر و قویتر تولید کردن و بالطبع گرونتر و با سود بیشتر فروختن.
    به لحاظ اقتصادی این یک استراتژی کاملا منطقیه.

  • بهنام
    بهنام | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    حالا بازم خداروشکر که این نسبت ۱۸:۹ مسخره رو به کار نبرده توی صفحه نمایشش

  • Rivekan
    Rivekan | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

    شرکت وان پلاس کوچک تر از اون هست که به تکنولوژی های دست اول مثل نمایشگر بدون حاشیه، ضد آب یا طراحی مستقل داشته باشه، با این قیمت جدید هم خرید یک گوشی استارت‌اپی چینی به نظرم منطقی نیست.

    • AmirMasoud Dvc
      AmirMasoud Dvc | ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

      به وان پلاس میگی شرکت استارتاپی ؟ یکم راجب واژه استارتاپ بیشتر تحقیق کن ?

مطالب پیشنهادی