ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

علی بابا: ما را با آمازون مقایسه نکنید، ما بسیار بزرگتر هستیم

مدیرعامل علی بابا، آقای جک ما این هفته در دیترویت بود تا در بزرگترین رویداد خارجی از کشور کمپانی اش یعنی Gateway 17 شرکت کند و در مورد فرصت های کسب و کارهای کوچک آمریکایی ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

مدیرعامل علی بابا، آقای جک ما این هفته در دیترویت بود تا در بزرگترین رویداد خارجی از کشور کمپانی اش یعنی Gateway 17 شرکت کند و در مورد فرصت های کسب و کارهای کوچک آمریکایی در بازار چین، از طریق مشارکت با علی بابا گفتگو کند.

کریس تانگ، مدیر ارشد خلاقیت های این شرکت همزمان در فرانسه مشغول معرفی خدمات برند علی بابا به حاضرین در مراسم Cannes Lions Festival of Creativity بود.

طی 12 ماه گذشته، علی بابا با بازاریاب های جهانی نظیر P&G و Unilever کار کرده تا سیستمی تحت عنوان Uni Marketing ایجاد کند، یک موتور تبلیغاتی داده محور. تانگ می گوید: «ما مجموعه اطلاعاتی از بیش از 500 میلیون خریدار فعال روی پلتفرم خود در چندین بعد مختلف داریم. علی بابای امروز یک اکوسیستم است، فقط یک بازار نیست. حالا سایت های ویدیویی هستند، رسانه های اجتماعی مثل ورژن چینی توییتر با نام Weibo هستند، سرویس هایی مشابه گوگل مپز هست، ما تقریبا همه چیز داریم. بنابراین از نقطه نظر داده، این فوق العاده است.»

گاهی اوقات، به خصوص در رسانه های غربی، علی بابا تحت عنوان «آمازون چینی» خطاب می شود اما با وجود بازارهایی مثل Taobao، یا T-Mall و خود سایت علی بابا که رابطه میان کاربر و کاربر، کاربر و شرکت ها و شرکت ها و شرکت ها را برقرار کرده، به انضمام شبکه های اجتماعی، سرویس نقشه، پیامرسان Laiwang، سرویس های رایانش ابری و دیگر موارد، علی بابا فراتر از آمازون چینی است.

تانگ می گوید: «علی بابا با مدل آمازون بسیار تفاوت دارد. ما از برند ها محصولی نمی خریم، ما خرید و فروش نمی کنیم تا به عنوان واسطه سودی برداریم. ما مثل یک بازار سرویس ارائه می دهیم، به وسیله داده ها، پلی میان خریدار و فروشنده برقرار می کنیم. تبادلات بسیاری روی پلتفرم ما انجام می شود، سالانه 550 میلیارد دلار آمریکا. ما بزرگترین پلتفرم تجارت در جهان هستیم، بزرگ تر از والمارت، بسیار بزرگ تر از آمازون.»

اگر می خواهید مشابهی پیدا کنید، تانگ پیشنهاد می کند که گوگل، فیسبوک و آمازون را ترکیب کنید تا علی بابا به دست آید. برندها، تجارت الکترونیک خودشان را روی پلتفرم علی بابا شروع می کنند و به فعالیت ادامه می دهند. برندهای بزرگی مثل نایکی، اپل، کوکا، زارا و... تا به حال این کار را کرده اند.

تانگ ادامه می دهد: «ما فقط تجارت الکترونیک غالب در چین نیستم. ما همچنین شماره 1 در کشور روسیه و کشورهای جنوب شرق آسیا هستیم. ما در بازارهای نو ظهور قدرتمند هستیم که رشد را برای برندها به همراه می آورد. بنابراین همکاری ما با برندهای جهانی در زمینه رشد آن ها برای امروز و فردا بسیار استراتژیک است.»

این شرکت اخیرا خبر داد که انتظار دارد درآمد سال آینده اش 49 درصد افزایش پیدا کند که رقم قابل توجهی است. چنین انتظاری را در کنار ملاقات جک ما با دونالد ترامپ بگذارید که طی آن به رئیس جمهور آمریکا وعده ایجاد یک میلیون شغل در این کشور داده شد. به نظر می رسد که علی بابا آماده است تا بازار آمازون، فیسبوک، توییتر و دیگر شرکت های آمریکایی را از آن خود کند. تانگ می گوید علی بابا آمریکا را بیشتر یک بازار B2B می داند و می خواهد محصولات با کیفیت میان دو کشور تبادل شود.

او در ادامه به نسل هفتم آیفون اشاره می کند و می گوید ما موفق شدیم که از میان 1.3 میلیارد مردم چین، 3 میلیون مخاطب برای اپل جذب کنیم که کار بسیار دشواری است اما آن ها آیفون نسل هفتم را خریدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • @Deep_App
    @Deep_App | ۲ تیر ۱۳۹۶

    ایرانم علی بابا داره
    البته #چسلاو میخونه

    #عربده #چرتوپرت

  • خشایار
    خشایار | ۲ تیر ۱۳۹۶

    خو بیا ایران:(

  • MR.SRT
    MR.SRT | ۲ تیر ۱۳۹۶

    بابایه علی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی