ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بالگرد مفهومی ایرباس از دو بال برای دستیابی به سرعت و آیرودینامیک بیشتر بهره می برد

اگر به دنبال بالگردی هستیم که با سرعت و کارایی بیشتری به صورت مستقیم پرواز کند، چرا صرفاً دو بال به آن اضافه نکنیم تا آیرودینامیک بیشتری داشته باشد؟ این ذهنیتی است که بالگرد مفهومی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

اگر به دنبال بالگردی هستیم که با سرعت و کارایی بیشتری به صورت مستقیم پرواز کند، چرا صرفاً دو بال به آن اضافه نکنیم تا آیرودینامیک بیشتری داشته باشد؟ این ذهنیتی است که بالگرد مفهومی Eurocopter X3 را شکل داده است. اخیراً ایرباس از این بالگرد در نمایشگاه Air Show پاریس رونمایی کرده و قصد دارد نسخه آزمایشی آن را نیز تولید نماید.

این بالگرد که با نام رمز Rapid And Cost-Effecting Rotorcraft (یا به اختصار Racer) شناخته می شود، قرار است «بیشترین سرعت، مقرون به صرفگی، تحمل پذیری و بهترین عملکرد» را با خود به ارمفان بیاورد.

بالگرد مورد اشاره می تواند به حداکثر سرعت 400 کیلومتر بر ساعت برسد و هر دو پروانه و روتورهای اصلی آن توسط دو موتور RTM322 به حرکت در می آیند؛ ضمناً قابلیت «Eco Mode» نیز به بالگرد اجازه می دهد تا در حین پرواز، موتورها را به صورت الکتریکی متوقف کرده و سپس مجدداً راه اندازی کند تا مصرف سوخت کاهش و بُرد افزایش یابد.

گفتنی است که بالگردها به طور رایج با سرعت حدودی 250 کیلومتر بر ساعت حرکت می کنند و سرعت 400 کیلومتر بر ساعت این بالگرد مفهومی، مطمئناً می تواند به وسیله ای انقلابی برای حمل و نقل تبدیل شود. در نهایت انتظار می رود که تولید نخستین مدل های Racer از سال 2019 میلادی آغاز شود و در همان سال، نخستین پرواز آزمایشی هم صورت بگیرد. ویدیوی معرفی این بالگرد در پایین قابل مشاهده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی