ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله DDoS به سرورهای فاینال فانتزی، زنگ خطری برای دگرگونی این نوع از حملات است

هکرها مدت هاست که مشغول حمله به سرورهای کمپانی اسکوئر انیکس برای بازی نقش آفرینی آنلاین Final Fantasy XIV هستند و به نظر می رسد که کمپانی ناشر بازی، قادر به برطرف سازی مشکلات نیست. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۱:۳۰

هکرها مدت هاست که مشغول حمله به سرورهای کمپانی اسکوئر انیکس برای بازی نقش آفرینی آنلاین Final Fantasy XIV هستند و به نظر می رسد که کمپانی ناشر بازی، قادر به برطرف سازی مشکلات نیست. اسکوئر انیکس اخیراً در وب سایت خود، حملات جدید توسط شخص یا اشخاص ناشناخته ای را تایید کرده و خبر از حمله محروم سازی از سرویسی (DDoS) داده که طی یک هفته اخیر در جریان بوده است.

حملات DDoS، یک سرور را با اطلاعات بی ارزش پر می کنند و همین موضوع، در انتقال پاکت دیتاهای استاندارد اختلال به وجود می آورد. اسکوئر انیکس تا به این لحظه مانند هر کمپانی دیگری که مورد حملات محروم سازی از سرویس قرار می گیرد به موضوع واکنش نشان داده و می گوید تیمی از متخصصین، مشغول برطرف سازی مشکلات به وجود آمده هستند؛ اما این تلاش ها ممکن است نتیجه ای در بر نداشته باشد، چون «متود حمله در هر لحظه تغییر می کند».

در مقام توضیح، حملات محروم سازی از سرویس قادر به دگرگونی لحظه ای هستند تا تمام اقدامات امنیتی متقابل را دور بزنند؛ دلیل این مسئله آن است که حمله کنندگان، مجموعه ای از دیوایس های هوشمند و متصل به یکدیگر (که معمولاً بات نت نامیده می شوند و صرفاً به کامپیوترها محدود نیستند) را برای این حملات مورد استفاده قرار می دهند.

جاناتان پن، مدیر استراتژی کمپانی Avast می گوید: «امروزه بات نت ها، مانند آنهایی که به سرورهای فاینال فانتزی حمله کرده اند، هیچ محدودیتی ندارد. هر پرینتر، هر کنسول گیمینگ و هرچیز دیگری که به اینترنت متصل شده می تواند به عنوان بات نتی برای راه اندازی حملات DDoS مورد استفاده قرار گیرد.

با توجه به این گفته و با توجه به اینکه اینترنت اشیا درحال باز کردن راه خود به دوربین های امنیتی، یخچال های هوشمند و دیوایس های شبیه آمازون اکو است، مقابله با حملات DDoS، روز به روز سخت تر و سخت تر می شود. پن می گوید:

حقیقت این است که قدرت چنین حملاتی، از اینجا به بعد دائماً دچار دگرگونی می شود. بزودی ما شاهد حملات خودکار یا حملات مبتنی بر هوش مصنوعی خواهیم بود که به صورت مستقل عمل می کنند، با شرایط وفق می یابند و تصمیمات خودشان را می گیرند. در این صورت، خطر بزرگ تری دستگاه های دیجیتالی ما و زیرساخت های وب را تهدید خواهد کرد.

پن پیشنهاد می کند که مردم دستگاه های خود را به روز نگه داشته و از آنها با پسووردهای قدرتمند و منحصر به فرد محافظت کنند. اما تجربه نشان داده که مردم کمترین مقاومت را از خود نشان می دهند و نه تنها از پسووردهای منحصر به فرد استفاده نمی کنند، بلکه حاضر به پرداخت مبالغی برای نرم افزارهای امنیتی نیز نیستند. بنابراین کمپانی هایی نظیر اسکوئر انیکس باید دنبال راه های تازه ای برای مقابله با حملات DDoS باشند یا اینکه محصولات مبتنی بر اینترنت شان، با شکستی تجاری مواجه می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • ‌شکور حسین
    ‌شکور حسین | ۲ تیر ۱۳۹۶

    از هکر های عزیز تقاضا داریم به سرور های سوپرسل هم حمله کنن و برای هر بازیکن 14000 جم واریز کنند ?

  • کتیبه سپید
    کتیبه سپید | ۲ تیر ۱۳۹۶

    پیشرفت وحشتناک هوش مصنوعی...

مطالب پیشنهادی