ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شرکت Imagination به فروش می رسد
تکنولوژی

سقوط ایمجینیشن به دست اپل؛ این شرکت به فروش می رسد

از زمانی که اعلام شد اپل در حال طراحی چیپ گرافیکی اختصاصی برای آیفون ها و آیپدهایش است،‌ دنیا برای کمپانی انگلیسی «ایمجینیشن» (Imagination) به عنوان تامین کننده انحصاری پردازشگرهای گرافیکی «PowerVR» برای گجت های ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۲ تیر ۱۳۹۶ | ۰۹:۳۰

از زمانی که اعلام شد اپل در حال طراحی چیپ گرافیکی اختصاصی برای آیفون ها و آیپدهایش است،‌ دنیا برای کمپانی انگلیسی «ایمجینیشن» (Imagination) به عنوان تامین کننده انحصاری پردازشگرهای گرافیکی «PowerVR» برای گجت های محبوب اپل تیره و تار شد.

نیمی از درآمد ایمجینیشن از سفارش های اپل است

در نخستین روزهای انتشار این خبر ارزش سهام کمپانی چیپ ساز تا ۷۰ درصد سقوط کرد. این در حالی بود که مقامات شرکت همچنان در حال مذاکره با اپل برای منصرف ساختن آنها از تصمیم خود بودند. حال به نظر می رسد که مذاکرات ثمربخش نبوده و ایمجینیشن دیگر نمی تواند خود را سرپا نگه دارد.

در همین راستا چندی قبل به طور رسمی اعلام شد که دو واحد اصلی «MIPS» و «Ensigma» این شرکت به فروش گذاشته خواهند شد، اما خبر جدید آن است که هیئت مدیره تصمیم گرفته تا خریداری برای کل کمپانی بیابد.

اپل می خواهد چیپ های گرافیکی خود را بی نیاز از پتنت های متعدد کمپانی انگلیسی بسازد و از این طریق قیمت تمام شده آنها را به شکل محسوسی کاهش دهد. اما برخی کارشناسان معتقدند که چنین اقدامی شدنی نیست و احتمالاً در آینده می بایست انتظار طرح شکایت های متعدد در این زمینه را داشته باشیم.

کمپانی تحت مدیریت تیم کوک در حال حاضر مالک ۸.۱ درصد از سهام ایمجینیشن است، به علاوه این که هر شرکت دیگری که مالک این کمپانی انگلیسی و مخزن عظیم پتنت هایش شود، می تواند به رقیبی جدی و دردسری تازه برای کمپانی کالیفرنیایی بدل شود. به همین دلیل برخی باور دارند که به زودی اپل ایمجینیشن را خواهد بلعید، به خصوص که هنوز یکی دو سالی تا تولید چیپ های گرافیکی اختصاصی خود فاصله دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Gol pesar
    Gol pesar | ۲ تیر ۱۳۹۶

    نامردا عمدا گفتن چیپ خودمونو تولید میکنیم ارزش سهامش کم شه بعد بخرن وگرنه هدفشون اینه کل کمپانی رو بخرن و از همون داشته ها استفاده کنن چون طراحی گرافیک اختصاصی بدون اون پتنتا غیر ممکنه...

    اپل میخواد بز خری کنه???

    • ‌شکور حسین
      ‌شکور حسین | ۲ تیر ۱۳۹۶

      دقیقا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی