ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بازی های موبایل بیشتر از کنسول ها و پی سی برای صنعت گیمینگ درآمدزایی می کنند

تقریباً هرکسی که خود را گیمر حرفه ای می نامد عقیده دارد بازی های ویدیویی موبایل، جزئی از دنیای بازی های بزرگ نیستند. با این حال وقتی نوبت به آمار کلی صنعت بازی های ویدیویی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲ تیر ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

تقریباً هرکسی که خود را گیمر حرفه ای می نامد عقیده دارد بازی های ویدیویی موبایل، جزئی از دنیای بازی های بزرگ نیستند. با این حال وقتی نوبت به آمار کلی صنعت بازی های ویدیویی برسد، بازی های موبایل به مراتب از همتایان خود روی کنسول و پی سی جلوتر هستند.

بنابر گزارش Newzoo، انتظار می رود که طی سال جاری میلادی، بازی های مبتنی بر موبایل و تبلت، سهمی 42 درصدی از درآمد کل بازار گیمینگ داشته باشند که سهمی به وضوح بیشتر از بازی های سنتی تر است. به عنوان انتظار می رود مثال بازی های کنسولی که برای پلتفرم هایی نظیر پلی استیشن 4 یا اکس باکس وان توسعه می یابند سهمی 31 درصدی داشته باشند و این سهم برای بازی های پی سی به 23 درصد خواهد رسید.

موبایل های هوشمند برخلاف آنچه تصور می شود، تاثیر زیادی بر رشد صنعت بازی طی سال های اخیر داشته اند. در جهان امروزی، تقریباً هرکسی یک موبایل هوشمند در جیب خود حمل می کند و اگرچه کیفیت بازی های این پلتفرم به اندازی پی سی یا کنسول های گیمینگ چشم نواز نیست، اما توانسته اند افق های گسترده تری برای گیمینگ ترسیم کنند و این هنر را به دست قشر وسیع تری از مردم برسانند.

در نهایت انتظار می رود که گیمینگ موبایل، در آینده بیش از پیش نیز رشد کند. همانطور که در Newzoo در گزارش خود می گوید، تمرکز روی تکنولوژی هایی نظیر واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، به مرور زمان فرصت های بیشتری برای توسعه دهندگان بازی های موبایل فراهم خواهد آورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • امیرحسین زنگنه
    امیرحسین زنگنه | ۲ تیر ۱۳۹۶

    به نظرم بازیهای موبایل رو نباید اصن با بازیهای کلان بودجه و کنسولی و پی سی مقایسه کرد.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی