ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مروری بر دستاوردهای تازه یوتوب در کنفرانس VidCon

روز جمعه همین هفته کنفرانس سالانه ویدیوی آنلاین که به اختصار VidCon خوانده می شود در مرکز همایش های Anaheim کالیفرنیا برگزار شد و یوتوب یکی از شرکت کنندگان در این رویداد بود. در سال های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ تیر ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

روز جمعه همین هفته کنفرانس سالانه ویدیوی آنلاین که به اختصار VidCon خوانده می شود در مرکز همایش های Anaheim کالیفرنیا برگزار شد و یوتوب یکی از شرکت کنندگان در این رویداد بود.

در سال های گذشته، این غول استریم ویدیو که از زیرشاخه های گوگل به شمار می رود، از رویداد مذکور برای معرفی برخی از جدیدترین امکانات و سرویس های به کاربران استفاده نموده و امسال نیز این قاعده همچنان پابرجا بود.

در ادامه این مطلب سعی داریم برخی از مهم ترین خبرهای منتشر شده از جانب مدیران یوتوب در مراسم VidCon را از نظر بگذرانیم:

زندگی در واقعیت مجازی

یوتوب که در نظر دارد دسترسی به واقعیت مجازی را آسان تر نموده و هزینه های استفاده از این تکنولوژی را برای کاربران کمتر کند، از یک فرمت ویدیویی تازه به نام VR180 رونمایی کرد که حاصل همکاری اش با تیم واقعیت مجازی گوگل یعنی Daydream است.

این فرمت امکان تماشای ویدیوی سه بعدی فراگیر را در اختیار کاربران یوتوب می گذارد، با این توضیح که خالقان ویدیو صرفا باید برای تهیه محتوا در این فرمت تصاویر را به صورت 180 درجه بگیرند و نیازی به تصاویر 360 درجه نیست.

برای فراهم نمودن پشتیبانی لازم از این فرمت نیز، یوتوب با شرکت هایی نظیر لنوو و ال جی همراه شده تا دوربین های VR180 را با قیمت حدودی 200 دلار تولید نمایند.

فرمت منعطف

یوتوب همچنین از فرصت به وجود آمده برای اعلام این خبر استفاده کرد که ظرف هفته های آتی آپدیتی را برای اپ موبایلی خود عرضه می کند که به موجب آن کاربران می توانند ویدیوها را به هر سایزی که می خواهند تغییر دهند. به بیان دیگر، به لطف به روز رسانی مذکور، دیگر فرقی ندارد که یک محتوا به صورت افقی تهیه شده یا عمودی، در هر صورت یوتوب آن را به گونه ای تغییر می دهد تا صفحه را پر کند.

اشتراک گذاری و چت

این امکان در اصل سال قبل و در قالب بخشی از یک طرح پایلوت معرفی شد اما یوتوب در نظر دارد به زودی امکانات تازه ای را در حوزه ارسال پیام و همچنین اشتراک گذاری محتوا در اپ موبایلی خود ارائه دهد.

به لطف این قابلیت چنانچه بخواهید ویدیویی را با دوستان تان در واتس اپ یا کلاینت های ایمیلی به اشتراک بگذارید دیگر نیازی به کپی کردن لینک آن و ارسالش نیست و می توانید این کار را مستقیما از صفحه ویدیو انجام دهید.

شمار کاربران یوتوب

در انتهای مراسم نیز Susan Wojcicki مدیرعامل یوتوب خبر داد که این وبسایت هم اکنون 1.5 میلیارد مشترک ماهانه دارد و استفاده کنندگان از یوتوب نیز روزانه یک ساعت محتوا را از طریق موبایل هایشان روی یوتوب مشاهده می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • esio
    esio | ۳ تیر ۱۳۹۶

    اپش باید خیلی کامل تر شه. برای گوشی های 4.5 اینچ دکمه هاش کوچیکه. بعضی از گزینه هایی که کانالا تو نسخه وب دارن تو اپ نیستش

  • Rivekan
    Rivekan | ۳ تیر ۱۳۹۶

    تبلیغات یوتوب واقعا زیاد شده قبلا در این حجم نبود این تبلیغات ویدیویی برای ما که اینترنت کند و گران داریم محسوس تر هست.

مطالب پیشنهادی