ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تهدید روسیه علیه تلگرام: اطلاعات را ندهید مسدود می شوید

به گزارش نشریه اسکای نیوز، روسیه شرکت توسعه دهنده تلگرام را تهدید کرده که در صورت عدم ارائه اطلاعات درخواستی اش از سوی آن، دسترسی به این پلتفرم پیام رسان در خاک خود را مسدود ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۳ تیر ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

به گزارش نشریه اسکای نیوز، روسیه شرکت توسعه دهنده تلگرام را تهدید کرده که در صورت عدم ارائه اطلاعات درخواستی اش از سوی آن، دسترسی به این پلتفرم پیام رسان در خاک خود را مسدود خواهد کرد.

Alexander Zharov، رئیس نهاد قانون گذاری ارتباطات این کشور موسوم به Roskomnadzor، در این رابطه گفته است: تلاش های مستمر ما برای دریافت اطلاعات از تلگرام مورد بی توجهی این شرکت قرار گرفته و هشدار داد که «زمان برای این اپلیکیشن در حال تمام شدن است».

Zharov در نامه ای سرگشاده اینطور نوشته است:

تنها یک تقاضا وجود دارد و آن هم روشن است: اینکه شرکت مدیریت کننده تلگرام فرم مربوطه را با اطلاعات درخواستی ما پر کند و آن را به صورت رسمی برای رگولاتوری ارسال نماید تا آن اطلاعات را به ثبت برساند. در صورت امتناع، تلگرام در روسیه بلاک می شود تا اینکه اطلاعات درخواستی را ارائه کند.

اما عدم پاسخگویی تلگرام به این خواسته دولت روسیه را می توان به خاطر پیامدهایی دانست که ممکن است در نتیجه ارائه اطلاعات مذکور دامنگیر شهروندان روسیه شود: به این ترتیب، تلگرام به سرویس های ثبت شده دولت روسیه اضافه می گردد و در این صورت آنها می توانند سوابق چت و کلیدهای رمرگذاری کاربران تلگرام را به دست آورده و در موارد لزوم با مقامات دولتی این کشور به اشتراک بگذارند.

از سویی باید اضافه کنیم که نخستین بار نیست نیکولای و پاول دوروف بنیانگذاران تلگرام به درخواست کرملین برای دریافت اطلاعات پاسخ منفی می دهند. این دو نفر در سال 2014 نیز از ارائه اطلاعات کاربران اوکراینی یک شبکه اجتماعی به نام Vkontakte (که خودشان راه اندازی کرده بودند) به مقامات روسیه خودداری کردند.

تلگرام مدعی شده که کلیدهای رمزگزای خود را در دیتاسنترهای جداگانه ای در اقصی نقاط دنیا قرار داده تا از این طریق مطمئن شود که هیچ دولتی نمی تواند حریم خصوصی و آزادی بیان کاربرانش را نقض کند.

براساس سیاست های این گروه، تلگرام تنها در صورتی می تواند اطلاعات درخواستی را در اختیار کشورها قرار دهد که مساله جهان شمول و فراگیر باشد و از سوی چندین نهاد قانونی در دنیا برای دریافت آن اطلاعات درخواست ارائه شده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (17 مورد)
  • Net Fixed
    Net Fixed | ۴ مرداد ۱۳۹۶

    سلام

     لطفا یک روش مناسب برای خرید ممبر واقعی تلگرام معرفی کنید

  • حمیدرضا
    حمیدرضا | ۴ تیر ۱۳۹۶

    این پاول دوروف خیلی زرنگه. هر از گاهی خبر درست میکنه که فلان نهاد اطلاعات کاربران تلگرام را خواستن و من ندادم. این طوری محبوبیت تلگرام بین کاربران بیشتر میشه. ولی پشت پرده چه خبره؟ خدا می دونه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی